کد خبر: ۱۴۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 08
. آنتی اکسیدان‌ها به طور معمول در میوه‌ها و سبزیجات یافت شده و برای جلوگیری از آسیب سلولی مفید هستند.
       

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید تحقیقات جدید نشان می دهد که یک آنتی اکسیدان موجود در شیر مادر، از انسان در برابر بیماری‌های کبد چرب غیرالکلی محافظت می‌کند.


آنتی اکسیدان‌ها به طور معمول در میوه‌ها و سبزیجات یافت شده و برای جلوگیری از آسیب سلولی مفید هستند. ویتامین C ویتامین E، سلنیوم و کاروتنوئیدها همه نمونه‌هایی از آنتی اکسیدان هستند. پژوهش‌های مختلف نشان داده‌اند که رژیم‌های غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های مزمن کمک کند.


این تحقیقات جدید مرتبط با یک آنتی اکسیدان به نام( quinone pyrroloquinoline PQQ) بوده که به طور خاص در شیر مادر و مواد غذایی مانند کیوی، سویا و کرفس یافت می‌شود و خطر ابتلا به بیماریهای کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) را کاهش می‌دهد. NAFLD به طور فزاینده‎ای رو به افزایش بوده و در ایالات متحده، این اختلال شایع ترین علت بیماری‌های کبدی و 75 درصد از بیماری های مزمن کبدی است. NAFLD بر روی 20 تا 30 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده و 60 درصد از بزرگسالان چاق تاثیر می‌گذارد و این بیماری با چاقی «اپیدمی» و اختلالات متابولیک که متعاقبا پیش می‌آید در ارتباط است. محققان از دانشگاه کلرادو بررسی کردند که آیا افزایش دوز (PQQ) قبل از تولد در موش‌های چاق مادر می‌تواند پیشرفت کبد چرب غیر الکلی را متوقف کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: