کد خبر: ۱۴۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 07
«تشخیص زودهنگام سرطان تا حد زیادی موجب کاهش تاثیر اقتصادی سرطان می‌شود.
شفا آنلاین:سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، تشخیص دیرهنگام سرطان منجر به تحمل رنج و مرگ زودرس در میلیون‌ها نفر شده و تلاش‌ها برای شناسایی سریع‌تر این بیماری باید اجرایی شوند. این سازمان در گزارشی که پیش از روز جهانی سرطان در 4 فوریه ارائه کرد، خواستار بهبود احتمال بقای بیماران مبتلا به سرطان از طریق تضمین تمرکز خدمات بهداشتی بر تشخیص و درمان سریع‌تر این بیماری شده است.

به گزارش شفا آنلاین: تشخیص به موقع سرطان و درمان فوری به ویژه در سرطان‌های پستان، دهانه رحم و کولورکتال، منجربه نجات تعداد بیشتری از این بیماری و کاهش هزینه‌های درمان می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت: «تشخیص زودهنگام سرطان تا حد زیادی موجب کاهش تاثیر اقتصادی سرطان می‌شود. نه تنها هزینه‌های درمان در مراحل اولیه سرطان بسیار پایین‌تر است، بلکه بیماران نیز می‌توانند به کار کردن و حمایت از خانواده خود ادامه دهند؛ در صورتی که به موقع به درمان موثر دسترسی پیدا کنند.» طبق این گزارش، سرطان باعث حدود یکی از هر شش مرگ در سطح جهان است. در سال 2010، هزینه ترکیبی سالانه مراقبت‌های درمانی و از دست دادن بهره‌وری، 16/1 تریلیون دلار تخمین زده شد.

 بیش از 14 میلیون نفر هر سال به سرطان مبتلا می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال 2030 به بیش از 21 میلیون افزایش یابد. سالانه 8/8 میلیون نفر به علت سرطان جان خود را از دست می‌دهند. سازمان جهانی بهداشت اذعان کرد که این چالش‌ها در کشورهای فقیر بیشتر بوده؛ مناطقی که در آن خدمات تشخیصی از جمله مهارت‌های تصویربرداری، آزمایشگاهی و آسیب‌شناسی کمیاب‌تر است. سازمان جهانی بهداشت از این کشورها خواسته تا «خدمات تشخیص و درمان سرطان اساسی، موثر و کم‌هزینه» را در اولویت قرار دهند.سپید
منبع: Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: