کد خبر: ۱۴۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 05
مقوله سلامت در این دولت بسیار مورد توجه قرار گرفته است و وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت مجری برنامه‌ها در این زمینه بوده، باید توجه کنیم که در دولت‌های قبل مبحث سلامت جزو اولویت‌ها نبود که در این دولت با یک تغییر نگرش به بحث سلامت توجه ویژه‌ای شد.

شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت گفت:‌ سه محور اساسی برای اجرای طرح تحول سلامت در نظر گرفته بودیم، که شامل کاهش پرداخت از دید مردم، دستیابی به عدالت در خدمات و توسعه زیرساخت‌ها بوده است.

به گزارش شفا آنلاین، محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در تشریح خدمات ارائه شده در وزارت بهداشت گفت: مقوله سلامت در این دولت بسیار مورد توجه قرار گرفته است و وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت مجری برنامه‌ها در این زمینه بوده، باید توجه کنیم که در دولت‌های قبل مبحث سلامت جزو اولویت‌ها نبود که در این دولت با یک تغییر نگرش به بحث سلامت توجه ویژه‌ای شد.

وی افزود: در طی این سه سال رسانه‌ها و مردم حوزه درمان را با برنامه طرح تحول سلامت شناختند، اما باید دانست که علاوه بر این طرح برنامه‌های دیگری در حوزه‌های ستادی و دانشگاه‌ها اجرا شد که تأثیر زیادی بر سلامت مردم داشته است.

آقاجانی ادامه داد: سه محور اساسی برای طرح تحول در نظر گرفته شده بود که اولین آن کاهش پرداخت‌ها از دید مردم بابت خدمات پزشکی و دوم ارتقاء عدالت در خدمات و سوم توسعه زیرساخت‌های سلامت بوده است.

وی افزود: تا کنون 21 میلیون نفر از ایرانیان از خدمات طرح تحول سلامت استفاده کرده‌اند که هزینه آنها توسط بیمه‌ها پوشش داده شده است و پرداختی مردم از 37 درصد به 3 تا 6 درصد کاهش پیدا کرده است.

آقاجانی گفت: 77 درصد مردم در مقابل هزینه‌های ناشی از درمان محافظت شده‌اند و همچنین اکنون بیش از 10 میلیون بیمه شده ج دید داریم که تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: 102 میلیون ویزیت سرپایی در کلینیک‌های ویژه انجام شده است همچنین 1.5 میلیون زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان‌های وزارت بهداشت انجام شده است.

وی در خصوص رعایت عدالت در ارائه خدمات گفتن: اکنون 6 هزار پزشک در مناطق کمتر  توسعه یافته در حال فعالیت هستند که با نرخ دولتی و پوشش بیمه‌ای خدمات ارائه می‌دهند،‌همچنین 843 پزشک متخصص در 19 رشته تخصصی در شیفت شب به بیماران اورژانسی خدمات ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: در دولت قبل فعالیت و ارائه خدمات در بخش اورژانس هوایی بسیار محدود بود که با همت این دولت تعداد پایگاه‌های هوایی موجود به 25 عدد ارتقاء یافت و بیش از 5500 بیمار اورژانسی حساس از این پایگاه‌ها خدمات گرفتند.

وی در خصوص بازسازی بیمارستان‌ها گفت: 50 درصد تخت‌های بیمارستانی نوسازی کامل شده‌اند که همچنان این روند ادامه دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان گفت: ساخت بیمارستان‌های جدید از اولویت‌های این دولت بوده که تا پایان این دولت قریب به 77 بیمارستان جدید به بهره‌برداری خواهد رسید که این موضوع یک رکورد استثنایی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: