کد خبر: ۱۴۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 06
محققان مرکز سلامت لندن اطلاعات پزشکی ثبت شده طی 2 سال را از پرونده 230 هزار بیمار 62 تا 82 ساله انگلیسی استخراج کردند.
شفا آنلاین:یک مطالعه جدید انگلیسی نشان داده که زیر نظر یک پزشک بودن برای مدت طولانی، باعث می شود سالمندان کمتر نیاز به بستری بیمارستانی داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین:محققان مرکز سلامت لندن اطلاعات پزشکی ثبت شده طی 2 سال را از پرونده 230 هزار بیمار 62 تا 82 ساله انگلیسی استخراج کردند. آنها مدتی که هر بیمار تحت نظر یک پزشک بوده و نیز میزان موارد ضروری بستری بیمارستانی هر بیمار را ثبت کردند. نویسنده مقاله، کرینا لیلبورن می گوید:"در بیمارانی که تحت نظارت پزشکی کمی قرار داشتند، میزان بستری بیمارستانی 9درصد بیشتر از بیمارانی بود که از سطح تداوم مراقبت مداوم پزشکی بالا برخوردار بودند."


البته نمی توان از اطلاعات بدست آمده نتایج قطعی گرفت. در پیش گرفتن استراتژی هایی برای بهبود تداوم مراقبت های پزشکی در سیستم درمانی می تواند هزینه های بهداشت ثانویه را کاهش دهد، به ویژه در افرادی از جامعه که به میزان بسیار زیادی به این سیستم خدمات درمانی وابسته اند. همچنین مطالعه نشان داده که تداوم مراقبت های پزشکی در میان بیمارانی که تحت درمان توسط چندین و چند پزشک قرار دارند، به مراتب کمتر است. تداوم مراقبت های پزشکی ممکن است موجب کاهش موارد نیاز به بستری های بیمارستانی شود، زیرا بیماران و پزشکان رابطه ای عمیق تر و موثرتر ایجاد می کنند. چنین رابطه ای موجب درک بهتر مشکلات پزشکی و در نتیجه دریافت درمان بهتر می شود. نتایج این مطالعه، در شماره اول فوریه 2017 نشریه پزشکی بریتانیا به چاپ رسیده است. سپید
منبع:PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: