کد خبر: ۱۴۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 06
تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع‌آوری شده از بیش از 16 میلیون ویزیت بخش اورژانس نشان داده که شایع ترین علل مرگ و میر یک هفته پس از مراجعه به بخش اورژانس عبارت بودند از بیماری‌های قلبی و بیماری‌های مزمن انسدادی ریه.
       

شفا آنلاین:یک مطالعه جدید نشان داده که سالانه در حدود 10 هزار بیمار آمریکایی طی 7 روز اول پس از ترخیص از بخش اورژانس بیمارستانی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر زیاد اوبرمیر، سرپرست محققان این مطالعه می‌گوید: «ما می‌دانیم که رویکرد بیمارستان‌ها در زمینه بستری کردن بیماران تحت نظر در بخش‌های اورژانس، متفاوت است. اما نمی‌دانیم که این وضعیت به سود بیماران است یا نه.»

او یکی از پزشکان استخدامی بخش اورژانس بیمارستان بریگهام در بوستون است. وی می‌افزاید: «تفاوت‌های قابل توجه موجود در وضعیت بیمارانی که پس از تحت نظر بودن در بخش‌های اورژانس بیمارستانی ترخیص می‌شوند، می‌تواند به دلیل کمبود اطلاعات ما درباره این موضوع باشد که کدام بیماران نیاز به توجه بیشتر از سوی پزشکان دارد. وضعیت جغرافیایی و اجتماعی-اقتصادی بیمارستان ها نیز نقش قابل توجهی در این زمینه دارد. دسترسی بیماران به امکانات در میان بیمارستان‌های مختلف، متفاوت است.»

تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع‌آوری شده از بیش از 16 میلیون ویزیت بخش اورژانس نشان داده که شایع ترین علل مرگ و میر یک هفته پس از مراجعه به بخش اورژانس عبارت بودند از بیماری‌های قلبی و بیماری‌های مزمن انسدادی ریه. اما علت دیگری که برای این وضعیت درنظر گرفته شد، اوردوز داروهای ضددردی نظیر اکسی کودون و ویکودین، به ویژه پس از ویزیت‌های بخش اورژانس به دلیل جراحات شدید و درد متعاقب آن بود. بیشتر این موارد مرگ و میر در بین بیمارانی رخ می‌دهد که به بیمارستان‌هایی مراجعه کرده‌اند که طبق مقررات خود اجازه دارند فقط تعداد اندکی از بیماران را از بخش اورژانس به بخش‌های بستری انتقال دهند و هدف از چنین استراتژی مدیریتی، کاستن از هزینه‌های بیمارستانی است. در در میان آنها بیمارانی که در معرض خطر بالای مرگ و میر هستند عبارتند از بیماران دچار گیجی، تنفس منقطع یا ضعف عمومی شدید. محققان دریافتند که بیماران مراجعه کننده به بخش‌های اورژانس متعاقب درد قفسه سینه، کمتر در معرض خطر مرگ و میر بعدی هستند.
بخشی از مطالعه روی ویزیت‌های بخش اورژانس بیمارستانی در بین سال‌های 2007 تا 2012 میلادی در آمریکا متمرکز شد. در این بررسی، موارد مراجعه به اورژانس بیمارستان با تشخیص‌های کشنده و نیز افراد بالای 90 سال را شامل نشد.
دکتر زیاد اوبرمیر، نتیجه گیری می‌کند:«البته قطعا هر بیماری که به بخش اورژانس بیمارستانی مراجعه می‌کند نیاز به بستری در بخش ندارد. اما نباید بیمارانی که بستری برای آنها لازم است را از دست بدهیم. من خوشبین هستم که تحلیل‌های جامع‌تر و جمع‌آوری اطلاعات بیشتر به پزشکان کمک خواهد کرد که در آینده تصمیم‌گیری صحیح تری را در مورد بیماران مراجعه کننده به بخش اورژانس بیمارستان‌های خود داشته باشند. در نتیجه، بیماران کمتری را پس از ترخیص از بخش اورژانس بیمارستان از دست بدهند.»
نتایج این مطالعه در شماره اول فوریه نشریه پزشکی انگلستان (BMJ)به چاپ رسیده است. سپید
منبع:HealthDay.com

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: