کد خبر: ۱۴۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 05
مطالعات گذشته نشان داده که پارگی تاندون آشیل با آسیب‌دیدگی‌های ثانویه‌ای مانند افزایش پارگی و عفونت همراه است.
شفا آنلاین:محققین راه‌حل جدیدی را برای درمان موفقیت‌آمیز پارگی آشیل با روش‌های جراحی با حداقل تهاجم یا روش‌های غیرتهاجمی یافته‌اند.

به گزارش شفا آنلاین:مطالعات گذشته نشان داده که پارگی تاندون آشیل با آسیب‌دیدگی‌های ثانویه‌ای مانند افزایش پارگی و عفونت همراه است. این امر مشکلات و هزینه‌های مربوط به جراحی را برای پارگی آشیل بالا می‌برد. امروزه گزینه‌های درمانی غیرجراحی مانند بازتوانی‌های عملکردی نیز ارائه شده که خطر عفونت و پارگی بیشتر را می‌کاهد.
آمار نشان می‌دهد نرخ آسیب مجدد در استفاده از بازتوانی‌های عملکردی در مقایسه با روش‌های دیگر پایین است. در واقع در مقایسه با روش‌های جراحی با حداقل تهاجم نیز، استفاده از بازتوانی‌های عملکردی احتمال پارگی بیشتر را می‌کاهد. همچنین نتایج مربوط به میزان تحرک مفصل، قدرت، شرایط کلی و عملکرد مربوط به این تاندون در هر دو روش جراحی و غیرجراحی (بازتوانی عملکردی) تفاوت زیادی ندارد. بازتوانی عملکردی منجر به بازگشت سریع‌تر قدرت حرکتی به عضله و استخوان می‌شود که با سرعت بهتری نیز همراه است.
در نهایت این محققین تزریق پلاسمای غنی از پلاکت(PRP) را به همراه استفاده از این روش‌های غیرجراحی، درمان موثرتری برای بهبود عملکرد در بیماران دچار پارگی تاندون آشیل می‌دانند.سپید
منبع: Stem Cel- News
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: