کد خبر: ۱۴۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 03
از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه سال جاری یک میلیون و780هزارو 584 نفر در سراسر کشور خون اهدا کردند.

شفا آنلاین:سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه سال جاری یک میلیون و780هزارو 584 نفر در سراسر کشور خون اهدا کردند.

به گزارش شفا آنلاین،بشیر حاجی بیگی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 2میلیون 221هزار و 563 نفر برای اهدای خون به مراکزاهدای خون سراسر کشور مراجعه کردند.
وی با بیان اینکه دراین مدت در استانهای تهران، فارس و خراسان رضوی بیشترین میزان اهدای خون را شاهد بوده ایم، اظهارکرد: اهدای خون در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1،66درصد رشد داشت.

**بیش از 3میلیون واحد خون و فرآروده های خونی توزیع شد
حاجی بیگی گفت: در10ماهه امسال 3میلیون و90 هزار و 824 واحد واحد خون و فرآورده های آن شامل، گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شد.
وی ادامه داد: توزیع خون و فرآوردهای آن در بیماستان ها و مراکز درمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به یک درصد افزایش را نشان می دهد.
سخنگوی سازمان انتقال خون تصریح کرد: طی 10 ماه سالجاری بانوان استانهای لرستان، مرکزی و سیستان و بلوچستان بالاترین میزان شاخص اهدای خون بانوان را در کشور داشته اند.
وی گفت: شاخص اهدای خون مستمر(با سابقه حداقل 2بار اهدای خون در یک سال ) در استان سمنان نزدیک 71،5درصد و بعد از سمنان شاخص اهدای خون مستمر در استانهای کردستان 67 درصد و سیستان و بلوچستان 62 درصد است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: