کد خبر: ۱۴۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 02
طرح غربالگری رایگان سرطان پستان در زنان بالای 40 سال شهرستان پاکدشت ورامین با هدف پیشگیری و تشخیص به موقع سرطان پستان جهت انجام اقدامات درمانی لازم انجام شد.

شفا آنلاین>سلامت>همزمان با هفته پیشگیری از سرطان، فاز دوم طرح غربالگری سرطان پستان در مناطق محروم از سوی پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی از روز چهارشنبه 13 بهمن ماه در شهرستان پاکدشت ورامین آغاز شد.

به گزارش شفا آنلاین، طرح غربالگری رایگان سرطان پستان در زنان بالای 40 سال شهرستان پاکدشت ورامین با هدف پیشگیری و تشخیص به موقع سرطان پستان جهت انجام اقدامات درمانی لازم انجام شد.

گفتنی است، در این طرح که با حضور متخصصان جراح و ژنتیک همچنین کارشناسان جهت معاینه و آموزش به شرکت کنندگان انجام می‌شود با همکاری مسوولان شهرستان پاکدشت از جمله نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسوولان شبکه بهداشت شهرستان صورت می‌گیرد.

از عمده‌ترین برنامه‌های این طرح، آموزش متخصصان و کارشناسان بومی منطقه جهت انجام دائمی معاینات و تشخیص زودرس بیماران است تا بتوانند در مناطق یاد شده مراجعه کنندگان را به نحوه صحیح معاینه کنند.

گفتنی است، طرح نخست این برنامه 30 مهر ماه سال جاری (1395) در روستای گلزار انجام گرفت و تعداد زیادی از بانوان بالای 40 سال مورد معاینه و تشخیص و سونوگرافی در محل قرار گرفته و در موارد مشکوک برای ماموگرافی به درمانگاه پژوهشکده معرفی شدند.

بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، با توجه به استقبال پرشور اهالی و مسوولان این منطقه، امید است با حمایت‌های مسوولان وزارت بهداشت و مراکز خیریه و خودجوش مردمی، این طرح در سایر مناطق محروم اجرا شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: