کد خبر: ۱۴۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 02
زمانی که حقوق پزشکان به تأخیر می‌افتد و کارانه آنها چند ماه دیرتر به دستشان می‌رسد انگیزه آموزش در آنها کم شده و این مسئله سبب بروز مشکلات متعددی در آموزش و تربیت نیروی انسانی در بیمارستان‌های آموزشی کشور می‌شود.
شفا آنلاین>سلامت>مدیر مرکز مطالعات توسعه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: راهنمای بالینی سبب ارزشمند شدن خدمات سلامت و نظام‌بندی آنها می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،عظیم میرزاده مدیر مرکز مطالعات توسعه دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ارائه خدمات سلامت در کشور اظهار داشت: بیمارستان‌های آموزشی بخش دولتی قسمت عمده‌ای از درآمد خود را از طریق مراجعات مردمی به دست می‌آورند و به دلیل اینکه بیمه‌ها بدهی خود را وصول نکرده‌اند تأمین هزینه‌های بیمارستان‌ها با مشکل روبرو شده است.  
 
وی بیان کرد: زمانی که حقوق پزشکان به تأخیر می‌افتد و کارانه آنها چند ماه دیرتر به دستشان می‌رسد انگیزه آموزش در آنها کم شده و این مسئله سبب بروز مشکلات متعددی در آموزش و تربیت نیروی انسانی در بیمارستان‌های آموزشی کشور می‌شود.
 
میرزاده ادامه داد: به دلیل بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌های آموزشی با توجه به مراجعات زیاد مردم و بیمه بودن اکثر آنها بار مالی زیادی به بیمارستان وارد می‌کند و همین مسئله سبب شده تا کارانه پزشکان و پرستاران با دیرکرد زیادی روبرو شود.
 
وی عنوان کرد‌: بدهی بیمه‌ها فشار را بر روی سیستم درمان زیاد می‌کندو این امر ناشی از شرایط نامناسب بودجه‌ بیمه‌ها است که متأسفانه بخش آموزش را تا حد زیادی تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.
 
میرزاده تأکید کرد: اعتباربخشی آموزشی از دو سال پیش فعال شده و این کار سبب می‌شود تا کیفیت آموزش ارتقا یابد و این بودجه‌ را صرف آموزش پزشکی در بیمارستان‌های آموزشی کرد.
 
وی ادامه داد: راهنمای بالینی خدمات سلامت را نظام‌مند و منطبق با شرایط می‌کند و این راهنما کار بسیار ارزشمند است زیرا نظام سلامت بدون راهنمای بالینی کارها به صورت هدفمند انجام نمی‌شود و مسائل صرفا در منابع علمی و خارجی می‌ماند و از مطالب پزشکان داخلی استفاده نمی‌شود.
 
میرزاده گفت: بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها سبب شده که کارانه پزشکان و بیمارستان‌های کشور خرداد ماه پرداخت شود. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: