کد خبر: ۱۴۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 02
توانمندی علمی پزشکان و خدمات سلامت در کنار فرانشیزهای دولتی بزرگ‌ترین خدمت به طرح تحول محسوب می‌شود و نباید بگذاریم این طرح نیمه کاره رها شود زیرا از دیدگاه متخصصان قلب و عروق طرح تحول بزرگ‌ترین خدمت برای این بیماران است.
شفا آنلاین>سلامت>جایگاه متخصصان قلب و عروق ایرانی با وجود تجهیزات و امکانات می‌تواند حرف اول را در منطقه بزند و باید به دنبال ارتقای تجهیزات حوزه سلامت قلب و عروق باشیم.

به گزارش شفا آنلاین،داریوش کمال هدایت متخصص قلب و عروق در حاشیه ششمین همایش قلب و فناوری‌های نوین و همایش مشترک قلب و غدد و قلب و اعصاب اظهار داشت: از آنجایی که از نظر علمی دانشمندان متعهدی در حوزه سلامت قلب و عروق داریم با وجود تأمین، امکانات و تجهیزات و هتلینگ بیمارستان‌ها ایران می‌تواند محل قابل بحثی برای حوزه سلامت قلب و عروق محسوب شود.

وی در ادامه افزود: در طرح تحول سلامت و در بیماستان‌های دولتی از نظر علمی و سرویس دهی خدمات وضعیت خوبی در مقایسه با سال‌های گذشته داریم چنانکه در بحث آنژیوگرافی استمپ دارویی با هزینه‌های بالا از یک شرکت خریداری می‌شد و بیمار برای خرید استمپ دوم هزینه کافی را نداشت اما امروزه با در دست داشتن دفترچه و با پوشش طرح تحول خدمت‌رسانی به مردم و کیفیت خدمات سلامت بسیار حائز اهمیت است.

وی در خصوص رشته قلبی و عروقی کشور گفت: توانمندی علمی پزشکان و خدمات سلامت در کنار فرانشیزهای دولتی بزرگ‌ترین خدمت به طرح تحول محسوب می‌شود و نباید بگذاریم این طرح نیمه کاره رها شود زیرا از دیدگاه متخصصان قلب و عروق طرح تحول بزرگ‌ترین خدمت برای این بیماران است.

کمال هدایت گفت: آمار بالای سکته‌های قلبی و عروقی نشان می‌دهد بیمارستان‌های دولتی باید در طرح تحول باید باقی بمانند اگر چه بسیاری از مطالبات بیمارستان‌های دولتی در بحث بیمه‌ها و کارانه‌ها محقق نشده است اما پشتیبانی مالی دولت در سطوح اجرایی چاره‌ساز این مشکلات است.

وی اظهار داشت: طلب بیمه‌ها نباید سلامت جامعه را به چالش بکشد بلکه همگی برای ارائه سلامت به مردم گام برداریم.

وی در ادامه گفت: هر چند توانمندی پزشکان مطلوب است اما در زمینه آگاهی و پیشگیری وضع مطلوبی نداریم و باید رسانه‌ها به همراه متولیان سلامت برای سلامت مردم بیش از پیش دست به کار شوند.

وی در پایان برای محله شهرداری‌ها، بیلبوردهای سبک زندگی سالم و اطلاع‌‌‌رسانی‌های سلامت را از نقاط مثبت آگاه‌سازی جامعه دانست و گفت: باید برای ارتقای سلامت کشور فرهنگ خودمراقبتی جامعه را بالا ببریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: