کد خبر: ۱۴۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 02
با روی کارآمدن دولت یازدهم هم اکنون مردم در بیمارستان های دولتی کمترین میزان هزینه های درمانی را پرداخت می کنند.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید بارمالی ناشی از درمان را از دوش مردم برداشت.

به گزارش شفا آنلاین، دکترعلی نوبخت روز پنجشنبه در آئین افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی در شهرستان نکاء در شرق مازندران افزود : با روی کارآمدن دولت یازدهم هم اکنون مردم در بیمارستان های دولتی کمترین میزان هزینه های درمانی را پرداخت می کنند.
براساس طرح تحول نظام سلامت میزان پرداختی هزینه درمانی توسط بیماران در بیمارستان های دولتی به طور میانگین به 5 تا 10 درصد رسیده است.
* تغییر نوع بیماری در کشور
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مهمترین نگرانی بهداشتی و درمانی در سطح کشور را تغییر بیماری از عفونی به مرگ خاموش ( دیابت، مرگ و میر جاده ای و سرطان) اعلام کرد.
دکتر نوبخت افزود : باید با گسترش خدمات درمانی و بهداشتی به مناطق دوردست و محروم و سطح آگاهی مردم نسبت به این بیماریها را افزایش داد.
وی طرح پزشک خانواده را یکی از مهمترین طرح های در دست اجرا دانست و ابراز امیدواری کرد تا این طرح که در استان های مازندران و فارس در حال اجراست به سایر استان ها نیز گسترانده شود.
همزمان با سومین روز از دهه فجر با حضور استاندار مازندران، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس دهم سه طرح بهداشتی و درمانی درنکاء با اعتبار 15 میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.
شهرستان 120 هزار نفری نکا در شرق مازندران واقع است. این شهرستان دارای 2 بیمارستان دولتی امام حسین (ع) و بیمارستان تامین اجتماعی بوعلی است. چهار پایگاه اورژانس، 76 خانه بهداشت، 12 مرکز روستایی و چهار مرکز شهری هم در شهرستان نکا فعال است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: