کد خبر: ۱۴۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 01
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت :
محمد جواد کبیر اظهار کرد: بیمه به عنوان خریدار خدمت باید استقلال کامل داشته باشد. با این حال به مصوبه مجلس در خصوص انتقال سازمان بیمه سلامت از مجموعه وزارت رفاه به وزات بهداشت احترام کامل می‌گذارم.

شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در خصوص انتقال سازمان بیمه سلامت از مجموعه وزارت رفاه به وزات بهداشت گفت: طرفدار بیمه مستقل هستم و به عنوان نماینده حوزه اجتماعی مردم،عمیقا به وجود «نظام یکپارچه رفاه اجتماعی» که بیمه هم جزیی از آنست اعتقاد دارم.

به گزارش شفاآنلاین،محمد جواد کبیر  تاکید کرد: بیمه  به عنوان خریدار خدمت باید استقلال کامل داشته باشد. با این حال به مصوبه مجلس در خصوص انتقال سازمان بیمه سلامت از مجموعه وزارت رفاه به وزات بهداشت احترام کامل می‌گذارم.

وی ادامه داد: بیمه هرجا که باشد باید استقلال آن حفظ شود و قدرت خرید راهبردی داشته باشد، زیرا در غیراینصورت به یک پرداخت‌کننده صرف تبدیل خواهد شد و این  پرداخت کننده صرف نمی‌تواند از حقوق بیمه‌شدگان خود به خوبی دفاع کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: به این ترتیب بیمه سلامت چه در وزارت رفاه چه وزارت بهداشت باشد باید به استقلال آن کاملا احترام بگذاریم.

کبیر همچنین گفت: تجربه دنیا نشان داده که بیمه‌ها توانستند نظام‌های سلامت را نجات دهند و نظام پرداخت می‌تواند در اصلاح رفتار و معماری نظام ارائه خدمت به شدت تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به آنکه تولید ناخالص ملی کشور محدود است، مجاز نیستیم مدلی پر هزینه را برای ارائه خدمت انتخاب کنیم ؛به این ترتیب روش ما حتما باید متناسب با تولید ناخالص ملی کشور باشد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: همچنین  براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل مکلف هستیم مساله «کنترل تقاضا» را به عنوان یک اصل در نظر بگیریم.

کبیر در ارتباط با مفهوم «کنترل تقاضا» نیز گفت: «کنترل تقاضا»  در نظام سلامت به معنای پیاده‌سازی نظام ارجاع به عنوان شریان حیاتی نظام سلامت است و اگر ما به این شریان حیاتی نظام سلامت توجه نکنیم، نظام سلامت از هم می پاشد؛ این درحالیست که در تمام کشورها از جمله کانادا، انگلستان، سوئد، مالزی، ترکیه،اندونزی، تایلند و... نظام ارجاع به عنوان شریان حیاتی نظام سلامت مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: قطعا در حوزه وزارت رفاه و بیمه سلامت مصم هستیم به نظام ارجاع بعنوان کنترل تقاضا به نمایندگی از مردم توجه کنیم؛ از طرف دیگر در کنترل تقاضا به نمایندگی از ارائه کنندگان خدمت نیز اخیرا وزارت بهداشت اعلام کرده 200 راهنمای بالینی تهیه کردند که امیدواریم مدل اجرایی آن عملیاتی شود؛ زیرا تحقق نظام ارجاع در کشور کمک زیادی در کنترل هزینه‌ها خواهد کرد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: