کد خبر: ۱۴۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 31
مرکز پزشکی هایپر بار بعنوان نخستین مرکز مولتی چمبر (درمان چند منظوره)در کشور با کاربردهای جدید از جمله درمان عفونت های خطرناک هوازی و بی هوازی، جلوگیری از قطع عضو، درمان سوختگی های شدید و برطرف ساختن کبودی های ناحیه اطراف چشم افتتاح شده است.
شفا آنلاین>سلامت>نخستین مرکز پزشکی هایپربار (درمان با اکسیژن فشار بالا)نیروی دریایی راهبردی ارتش بعنوان تنها مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی پزشکی هایپربارکشور صبح امروز (سه شنبه 12 بهمن 95) با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش در بیمارستان فوق تخصصی گلستان نداجا افتتاح شد.

به گزارش شفا آنلاین، مرکز پزشکی هایپر بار بعنوان نخستین مرکز مولتی چمبر (درمان چند منظوره)در کشور با کاربردهای جدید از جمله درمان عفونت های خطرناک هوازی و بی هوازی، جلوگیری از قطع عضو، درمان سوختگی های شدید و برطرف ساختن کبودی های ناحیه اطراف چشم افتتاح شده است.
درمان ورم و عفونت بعد از انجام جراحی های پلاستیک، درمان ام.اس، جراحات ورزشی و کوفتگی های عضلانی برای ورزشکاران(کاهش طول درمان پس از جراحی ارتوپدی ورزشکاران حرفه ای)، درمان رتینا پیگمنتوزا در چشم، بهبود عملکرد دیاستولیک قلب و بسیاری از کاربردهای دیگر از مزیت ها و ویژگی های این مرکز پزشکی هایپر بار عنوان شده است.
درمان سوختگی های شدید، نجات بیماران از مرگ حتمی که در فصل زمستان دچار مسمومیت های ناشی از سوخت ناقص (مسمومیت با گاز مونواکسید کربن) شده اند ، کاربردهای درمانی، آموزشی و تحقیقاتی غواصی در سطوح مختلف نظامی، تجاری و تفریحی، درمان وزوز گوش، سردردهای میگرنی، درمان زخم های عارضه دار و ناشی از گلوله از دیگر کاربردهای پزشکی هایپر بار است.
پزشکان نداجا برای راه اندازی و افتتاح این مرکز پزشکی برای گذراندن دوره های پیشرفته و تخصصی به کشور آلمان اعزام شده اند و دستگاه مورد استفاده در این مرکز ، آخرین ورژن، پیشرفته ترین ، استانداردترین و ایمن ترین دستگاه موجود در دنیاست.
در آیین افتتاح نخستین مرکز پزشکی هایپر بار نداجا و نخستین مرکز تحقیقاتی آموزشی و درمانی مولتی چمبر بیمارستانی و دانشگاهی در کشور، شماری از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرماندهان عالی رتبه نظامی حضور داشتند.
این مرکز پزشکی هایپر بار به عنوان نخستین مرکز مولتی چمبر در کشور،پس از فرمان ابلاغی از سوی فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر لزوم‌ مرجعیت کشوری نیروی دریایی راهبردی ارتش در حوزه دانش طب زیر سطحی و هایپر بار افتتاح شد.
برچسب ها: سوختگی ، عفونت ، ام اس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: