کد خبر: ۱۴۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 01
چشم پزشک ممکن است از وسایل متنوعی استفاده کند، یا مستقیما نوری به چشم بتاباند و از شخص بخواهد از پشت لنزهای متنوعی نگاه کند.
       

شفا آنلاین:معاینه چشم کامل شامل یک سری آزمایش است که به منظور ارزیابی بینایی و بررسی وجود بیماری چشمی طراحی شده است. چشم پزشک ممکن است از وسایل متنوعی استفاده کند، یا مستقیما نوری به چشم بتاباند و از شخص بخواهد از پشت لنزهای متنوعی نگاه کند. هر آزمایشی که طی معاینه چشم به کار می‌رود جنبه متفاوتی را از بینایی ارزیابی می‌کند.


آزمایش گلوکوما
به گزارش شفا آنلاین:در آزمایش گلوکوما (تونومتری) فشار درون چشمی اندازه‌گیری می‌شود و پزشک از این طریق می‌ تواند گلوکوما- بیماری که منجر به افزایش فشار چشم شده و ممکن است منجر به کوری شود- را تشخیص دهد.
روش‌هایی که پزشک برای تشخیص ابتلا به گلوکوما به کار می‌گیرد، به شرح زیر است:
تونومتری Applanation: در این آزمایش مقدار فشار لازم برای مسطح کردن قسمتی از قرنیه اندازه‌گیری می‌شود. به منظور بهتر دیدن قرنیه از فلوئورسین- همان رنگی که در آزمایش slit-lampمعمولی به کار می‌رود- استفاده می‌شود. از آنجا که در این آزمایش از یک قطره چشمی بی‌حس کننده نیز استفاده می‌شود، وقتی پزشک با استفاده از تونومتر سطح قرنیه را لمس می‌کند، دردی احساس نخواهد شد.
تونومتری غیرتماسی: در این روش برای اندازه‌گیری فشار چشم از دمش هوا استفاده می‌شود و از آنجا که هیچ وسیله‌ای با سطح چشم تماس نمی‌یابد، نیازی به استفاده از بی‌حس کننده نخواهد بود. در این روش شخص مقداری فشار بر چشم حس خواهد کرد و ممکن است مقداری احساس ناراحتی کند.
پاچی‌متری: در این روش ضخامت قرنیه اندازه‌گیری می شود (ضخامت قرنیه عامل مهمی در میزان فشار درون چشم است). پس از ریختن قطره بی‌حس کننده، پزشک از وسیله‌ای استفاده می‌کند که با ساطع کردن امواج، ضخامت قرنیه را اندازه‌گیری می‌کند.
علاوه بر این ارزیابی‌ها، فرد ممکن است بسته به سن، پیشینه پزشکی و احتمال ابتلا به بیماری‌های چشمی نیاز به انجام آزمایش‌های تخصصی‌تر داشته باشد.
نتایج
در پایان معاینات چشمی، پزشک نتیجه دقیق ارزیابی‌ها را به همراه آگاهی‌های لازم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های چشمی محتمل و محافظت از چشم در اختیار شخص قرار می‌دهد.
نتایج معاینه یک چشم سالم و طبیعی به شرح زیر است:
 دید 20/20
 دید محیطی خوب
 توانایی تشخیص رنگ‌های متنوع
 ساختار بیرونی چشم با ظاهری طبیعی
 عدم ابتلا به کاتاراکت، گلوکوما یا اختلالات شبکه‌ای مثل دژنراسیون ماکولار (تخریب نقطه‌ای)
 پزشک ممکن است برای بیمار لنزهای اصلاحی تجویز کند. اگر نتایج معاینات طبیعی نباشد، پزشک جهت انجام آزمایشات بیشتر و درمان شرایط زمینه‌ساز بیماری اقدام می‌کند.سپید
منبع: Your Doctor


برچسب ها: لنز ، فشار چشم ، بینایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: