کد خبر: ۱۴۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 29
دکترشادنوش خبرداد:
در دهه فجر امسال 18 پروژه بهداشتی-درمانی که کلنگ‌زنی همه آن‌ها در دولت تدبیر و امید انجام‌شده با اعتباری افزون بر 340 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
شفا آنلاین:رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از افتتاح و بهره برداری 18 پروژه عمرانی آغاز شده در دولت تدبیر و امید  و  آغاز همزمان احداث 72 پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی در شهرستانهای تحت پوشش  این دانشگاه همزمان با دهه مبارک فجر 1395 خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان سمنان که در تالار همایش تازه تأسیس امام جواد (ع) ستاد مرکزی دانشگاه برگزارشده بود با اعلام این خبر گفت: در دهه فجر امسال 18 پروژه بهداشتی-درمانی که کلنگ‌زنی همه آن‌ها در دولت تدبیر و امید انجام‌شده با اعتباری افزون بر 340 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه همه پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه سلامت که از دولت قبل مانده بود تا در سال گذشته به پایان رسید، افزود: همه پروژه‌های بهره‌برداری شده امسال و ازجمله 18 پروژه بهداشتی-درمانی که در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد عملیات ساخت آن‌ها در این دولت شروع شده است.

افتتاح کلینیک‌های سه‌گانه در سمنان، گرمسار و مهدی‌شهر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از سه کلینیک ویژه سمنان، گرمسار و مهدی‌شهر به‌عنوان مهم‌ترین پروژه‌ها برنامه افتتاح نام برد و تصریح کرد: راه‌اندازی این کلینیک‌های ویژه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در بدو ورود به استان سمنان بود که به لطف خداوند آماده شده و به فعالیت پرداختند و این مجموعه‌های درمانی با اضافه شدن کلینیک‌های سه‌گانه تکمیل می‌شوند.
وی با بیان اینکه کلینیک‌های ویژه قبلی عمدتاً در ساختمان‌های قدیمی دانشگاه به بهره‌برداری رسیده بودند خاطرنشان کرد: این سه کلینیک جدید در ساختمان‌های جدید ساخته شدند و ازاین‌روی در ساخت و معماری آن‌ها به نیازهای و ملزومات کلینیک‌های ویژه توجه شده است.

دکتر شادنوش با بیان اینکه کلینیک سمنان در زمینی با زیربنای 1900 مترمربع آماده بهره‌برداری شده خاطرنشان کرد: کلینیک‌های مهدی‌شهر و گرمسار نیز هرکدام با زیربنای 750 مترمربع احداث و آماده بهره‌برداری شدند.

بهره‌برداری از 2 خوابگاه دانشجویی در سرخه

دکتر شادنوش از افتتاح دو پروژه دانشجویی در این دانشگاه خبر داد و افزود: این دو خوابگاه دختران و پسران هرکدام با ظرفیت 400 دانشجویی در دانشکده پیراپزشکی مستقر در سرخه به بهره‌برداری می‌رسند.
رئیس دانشگاه از افتتاح 8 پایگاه سلامت شهری و روستایی به‌عنوان دیگر پروژه‌های قابل‌افتتاح در دهه فجر نام برد و گفت: دو پایگاه سلامت در شهرستان گرمسار، سه پایگاه سلامت شهری و روستایی در مرکز استان که یکی از آن‌ها مرکز مراقبت سلامت در شهرک تازه تأسیس مسکن مهر است، دو پایگاه سلامت شهری و روستایی در شهرستان دامغان و یک پایگاه سلامت شهری در شهرستان مهدیشهر که در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از کلنگ‌زنی 72 پروژه حوزه سلامت در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: همزمان با سی‌ و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عملیات اجرایی این 72 پروژه همزمان در شش شهرستان گرمسار، آرادان، سرخه، سمنان، مهدی‌شهر و دامغان آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این 72 پروژه در شهرستان‌های تحت پوشش قرار دارند یادآوری کرد: ٢٨ پروژه از این پروژه‌ها در دامغان، ٩پروژه در گرمسار، هشت پروژه در سمنان، هشت پروژه در آرادان و هشت پروژه نیز در شهرستان مهدی‌شهر کلنگ‌زنی خواهند شد. ضمن اینکه عملیات اجرایی چند پروژه دیگر نیز آغاز شده است.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان می‌کوشد همه این 72 پروژه را در دهه فجر سال آینده و هفته دولت و حداکثر تا پایان سال 96 به بهره‌برداری برساند.
دکتر شادنوش گفت: علاوه بر این 72 پروژه بهداشتی درمانی دو پروژه عمرانی نیز احداث کتابخانه مرکزی و سایت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و دانشکده پرستاری و مامایی در مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان کلنگ‌زنی می‌شود.
بی‌نیازی استان سمنان به ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری حوزه سلامت تا 35 سال دیگر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه در سه سال گذشته تحول بسیار بزرگی در حوزه زیرساخت‌های حوزه سلامت در کشور به وجود آمده است گفت: استان سمنان نیز در دولت یازدهم زیرساخت‌های متعددی در این بخش ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: با بهره‌برداری از پروژه‌های کلنگ‌زنی شده امسال، در سمنان از سال 96 ازنظر زیرساخت‌های حوزه سلامت در بخش سخت‌افزاری تا 35 سال آینده نیاز چندان و جدی به زیرساخت‌های فیزیکی در این بخش ندارد.
دکتر شادنوش با بیان اینکه تمرکز مدیریت حوزه سلامت بعد از ایجاد این زیرساخت‌ها، بیشتر بر زیرساخت‌های نرم‌افزاری و ارتقاء کیفی خدمات بهداشتی، درمانی و پزشکی متمرکز خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی استان سمنان از قرار گرفتن این دانشگاه در شمار 100 دانشگاه برتر کشور به‌عنوان یک دستاورد مهم دانشگاه در سال جاری نام برد و گفت: دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان در رتبه‌بندی اخیر در رتبه 98 قرار گرفته که دستاورد مهمی برای دانشگاه است.
وی با بیان اینکه این رتبه هنوز مطلوب ما نیست افزود: اگرچه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان براي اولين بار است که در جمع 100 دانشگاه برتر كشور قرار می‌گیرد اما تلاش ما بر این است با افزایش تولیدات علمی دانشگاه جایگاه خود را بیشتر ارتقاء دهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی در یکی دو سال اخیر و توجه ویژه به این بخش، در سال گذشته نقش مهمی در این موفقیت داشته است.
دکتر شادنوش با بیان اینکه رشد جایگاه دانشگاه تنها محدود به افزایش کمی مقالات علمی نبوده تصریح کرد: همزمان استنادات جهانی به تولیدات علمی دانشگاه نیز از رشد بالایی برخوردار بوده است.



برچسب ها: سمنان ، دهه فجر ، دولت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: