کد خبر: ۱۴۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 27
رییس انجمن پزشکان عمومی؛راهنمای بالینی باید در نظام سطح بندی قرار بگیرد و پزشکان عمومی توانایی فعالیت در منصب پزشک خانواده را دارند.
شفا آنلاین:رییس انجمن پزشکان عمومی کشور گفت: راهنمای بالینی باید در نظام سطح بندی قرار بگیرد و پزشکان عمومی توانایی فعالیت در منصب پزشک خانواده را دارند.

به گزارش شفا آنلاین،عباس کامیابی رییس انجمن پزشکان عمومی کشور با اشاره به موضوع راهنمای بالینی اظهار داشت: تدوین راهنمای بالینی یک مسئله جدیدی نیست اما به طور کلی تدوین و اجرای آن 2 مقوله مختلفی است که هریک دارای جایگاهی خاص دارد.

وی بیان کرد: تدوین راهنمای بالینی باید براساس نیازهای جامعه و به خصوص حوزه سلامت صورت بگیرد و در این راستا می توان از تجارب کشورهای دیگر کمک گرفت تا اجرای این مسئله با بهترین نحو انجام شود.

رییس انجمن پزشکان عمومی کشور ادامه داد: اگر راهنمای بالینی در نظام سطح بندی سلامت قرار بگیرد، ارزشمند می شود که این مسئله در سطوح مختلفی تعریف شده و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده و تشخیص راحت تر را در پی دارد. 

وی عنوان کرد: اگر این راهنمای بالینی در نظامی قرار بگیرد که ارجاع و سطح بندی بخش فوقانی و پایینی از تعامل و همکاری لازم برخوردار باشد و سطوح بالا به پزشکان عمومی در درمان و تشخیص مشورت بدهند این راهنمای بالینی به نتایج خوبی دست می یابد.

کامیابی تاکید کرد: در نظام سطح بندی و ارجاع باید بتوانیم زیرساخت ها را فراهم کنیم و پزشکان عمومی به خوبی نیاز پزشکان خانواده را می توانند با اراده دولت برطرف کنند.

وی افزود: براساس برنامه زمان بندی شده همه امکانات و منابع لازم وجود دارد و پزشکان عمومی می توانند در منصب یک پزشک خانواده باشد.

برچسب ها: پزشک ، خانواده ، جامعه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: