کد خبر: ۱۳۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 27
محققان کالج دانشگاهی لندن معروف به یوسی‌ال (UCL) بر این باورند که افسردگی به خصوص در افزایش خطر احتمالی مرگ در بیماران مبتلا به سرطان خون، روده، پانکراس و پروستات موثر است.

شفا آنلاین:ترس و افسردگی احتمال مرگ‌ومیر را در بیماران مبتلا به سرطان افزایش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین، محققان کالج دانشگاهی لندن معروف به یوسی‌ال (UCL) بر این باورند که افسردگی به خصوص در افزایش خطر احتمالی مرگ در بیماران مبتلا به سرطان خون، روده، پانکراس و پروستات موثر است.

نتایج یک مطالعه پزشکی مشخص می‌کند موارد مرگ و میر در بیمارانی که به سرطان خون، روده، لوزالمعده (پانکراس) و سرطان پروستات مبتلا هستند و در عین حال با مشکلات روحی و روانی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند بیشتر دیده شده است.

این مقاله که در نشریه "بریتیش مدیکال ژورنال" منتشر شده، نتیجه مطالعه‌ای است که در انگلیس و ولز انجام شده. محققان کالج دانشگاهی لندن معروف به یوسی‌ال (UCL) در این تحقیق به بررسی بیش از ۱۶۰ هزار پرونده بیماران مبتلا به سرطان پرداخته‌اند.

به گزارش دویچه‌وله، این مطالعه ۱۰ دوره طولانی داشته و محققان در جریان آن در مجموع ۱۶۳ هزار پرونده پزشکی را طی ۱۰ سال بررسی کرده‌اند. در این مدت ۴۳۰۰ نفر از بیمارانی که پرونده‌شان در این پروژه مورد بررسی قرار گرفت، به خاطر پیشرفت سرطان جان خود را از دست دادند.

با این حال محققان در این مطالعه تاکید کرده‌اند که نتایج این تحقیق به طور خودکار نشان‌دهنده آن نیست که رابطه‌ علت و معلولی دقیق و مشخصی میان افسردگی و مرگ در پی سرطان وجود دارد.

آنها بر این نظرند که آن‌چه از نتایج این تحقیق می‌توان برداشت کرد این واقعیت است که سلامت جسمی و روحی در ارتباط دائم با هم هستند و عدم کارآیی یک بخش تاثیرات خود را در بخش‌های دیگر نیز می‌گذارد.

برچسب ها: سرطان ، پانکراس ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: