کد خبر: ۱۳۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 27
20 درصد از کل هزینه‌های درمانی در ایران به هزینه‌های دارویی برمی‌گردد که طبق میانگین جهانی هزینه دارو در کشور 10 درصد است که باید هدف‌گذاری دارویی در راهنماهای بالینی و در اقتصاد کلان مشخص باشد و شاهد راهنماهای اجرایی مشخص در این عرصه باشیم.

شفا آنلاین:رییس انیستیتو پاستور ایران گفت: 20 درصد از هزینه‌های بخش سلامت کشور صرف تهیه دارو می شود که باید در این عرصه مدیریت لازم را داشته باشیم.

به گزارش شفا آنلاین،مصطفی قانعی رییس انیستیتو پاستور بیان کرد: 20 درصد از کل هزینه‌های درمانی در ایران به هزینه‌های دارویی برمی‌گردد که طبق میانگین جهانی هزینه دارو در کشور 10 درصد است که باید هدف‌گذاری دارویی در راهنماهای بالینی و در اقتصاد کلان مشخص باشد و شاهد راهنماهای اجرایی مشخص در این عرصه باشیم.

وی عنوان کرد: راهنماهای بالینی که ابلاغ شده اند، باید موجب منطقی کردن مصرف پیش برود و زمینه‌ساز ارتقای کیفیت ارائه خدمات شود.

قانعی اظهار داشت: تدوین راهنماهای بالینی اگر با سیاست‌گذاری و اولویت‌گذاری همراه باشد در اقتصاد کلان نیز نقش‌آفرینی می‌کند که باید در عرصه اولویت‌گذاری روش‌های متعدد مدیریتی را به کار ببندیم.

رییس انیستیتو پاستور ایران گفت: پژوهشکده‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز خصوصی مرتبط حاضر به سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان هستند که باید به بیمه‌ها معرفی شوند تا با مشارکت این مراکز شاهد کاهش هزینه ها باشیم.

وی اظهار داشت: آموزش و آگاهی بیمار از روند درمان بخشی از مباحثی است که به کاهش مشکلات و بهبود روند درمان کمک می‌کند و در کشورهای توسعه یافته راهنماهای بالینی و هزینه‌برداری در مباحث درمانی به طول عمر فرد و کیفیت روند درمان کمک شایانی می‌کند که ما نباید از این موضوع غافل باشیم.

قانعی تصریح کرد: هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری بهداشت و درمان کشور و به ویژه راهنماهای بالینی در حوزه‌های آزمایشگاهی و رادیولوژی باید هدف‌گذاری شود تا ارائه‌دهندگان خدمت و دریافت کنندگان خدمت که قشر عظیمی را شامل می‌شوند به مشکلات متعدد برنخورند.

وی ارائه راهکارهای اجرایی در راهنماهای بالینی را زمینه‌ساز کیفیت اجرای این راهنماها و اهداف کلان در حوزه راهنماهای بالینی را لازمه ارتقای بهداشت و درمان کشور ارزیابی کرد.
برچسب ها: دارو ، انستیتو ، پاستور
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: