کد خبر: ۱۳۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 26
هزینه سلامت خانوارهای ایرانی در کنار هزینه های مسکن، خوراک، پوشاک و سایر بخشها رقم به نسبت متعادلی است.

شفا آنلاین:مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور اقتصادی گفت: بر اساس ارزیابیها هم اکنون حدود هفت درصد هزینه های خانوارهای ایرانی در حوزه سلامت صرف می شود.

به گزارش شفا آنلاین،داوود دانش جعفری روز پنجشنبه در حاشیه 'همایش ملی تحول و نوآوری سازمانی با رویکرد اقتصاد مقاومتی' در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: هزینه سلامت خانوارهای ایرانی در کنار هزینه های مسکن، خوراک، پوشاک و سایر بخشها رقم به نسبت متعادلی است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر 43 درصد کل هزینه های سلامت خانوارهای ایرانی به حوزه های دندانپزشکی و دارو مربوط می شود که اکنون 22 درصد آن در حوزه دارو و 21 درصد در بخش دندانپزشکی صرف می شود.
مشاور وزیر بهداشت گفت: حوزه دارو به دلیل مصرف بالای آن در ایران و بخش دندانپزشکی به دلیل فقدان پوشش بیمه ای بخش زیادی از هزینه های سلامت خانوارهای ایرانی را تشکیل می دهند.
وی افزود: فرهنگ سازی در حوزه دارو چه در بخش میزان تجویز مناسب از سوی پزشکان و همچنین مصرف آن از سوی بیماران از ضرورتها در راستای کاهش هزینه ها دارویی به شمار می رود.
دانش جعفری ادامه داد: برخی خدمات تشخیصی مانند سونوگرافی و ام.آر.آی نیز در ایران مصرف بالایی دارد و این در حالی است که برخی از آنان مانند سونوگرافی برای تعیین جنسیت حالت تفننی دارد.
وی همچنین به دستاوردهای حوزه پزشکی در ایان اشاره و بیان کرد: پیشرفتهای پزشکی در کشور از دیرباز مورد توجه بوده بطوری که هم اکنون 90 درصد داروها در داخل ایران تولید می شوند و به دلیل توانمندیهای پزشکی بیماران زیادی از کشورهای دیگر برای معالجه به ایران سفر می کنند.
مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور اقتصادی گفت: اما در عین حال باید در برخی از بخشها از تجارب سایر کشورها برای ارتقای سلامت در جامعه بهره برد.
وی همچنین تقسیم کار بین بخش دولتی و خصوصی را در حوزه سلامت یکی از چالشهای این حوزه ذکر و بیان کرد: این امر نیازمند برنامه ریزی دقیق و چاره اندیشی اساسی است.
همایش ملی تحول و نوآوری سازمانی با رویکرد اقتصاد مقاومتی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از ششم بهمن ماه در این شهر آغاز شده بود امروز به کار خود پایان می دهد.
برچسب ها: سلامت ، مسکن ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: