کد خبر: ۱۳۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 25
تمام موانع برای دسترسی افراد دارای معلولیت به خدمات سلامت باید از میان برداشته شود که از جمله این موانع می توان به بیمه نبودن خدمات توانبخشی و اعطای مجوز به مطب های مربوطه در ساختمان های بدون آسانسور اشاره کرد.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل امور توانبخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمه شدن خدمات توانبخشی را پیگیری می کنیم.

به گزارش شفا آنلاین، علیزاده عصر چهارشنبه در کنگره بین المللی حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت در محل ستاد توانمندسازی فعالیت سازمان های مردم نهاد، افزود: پیش از این کار های زیاد ی در این زمینه انجام شده اما ناقص باقی مانده است.

وی با اشاره به راه اندازی اداره توانبخشی وزارت بهداشت از هفت ماه پیش گفت: نمی دانم تشکیل این اداره بعد از حدود 40 سال در این وزارتخانه، اتفاق خوب یا تاسف آوری است، اما امید است با راه اندازی آن، کارهای عقب افتاده در زمینه توانبخشی جبران شود.
وی ادامه داد: با اینکه حرکت جهانی در حوزه معلولیت از رویکرد پزشکی به رویکرد های اجتماعی و حقوق انسانی تغییر جهت داده اما شاید همچنان رویکرد پزشکی در وزارت بهداشت ما حاکم بوده است وبجای آنکه روی تواناییهای افراد دارای معلولیت کار شود درگیر اختلال آنان هستیم.
مدیرکل امور توانبخشی وزارت بهداشت گفت: تمام موانع برای دسترسی افراد دارای معلولیت به خدمات سلامت باید از میان برداشته شود که از جمله این موانع می توان به بیمه نبودن خدمات توانبخشی و اعطای مجوز به مطب های مربوطه در ساختمان های بدون آسانسور اشاره کرد.
علیزاده تصریح کرد: 50 تا 53 درصد مادران دارای فرزند فلج مغزی به درجاتی از اختلالات اسکلتی و عضلانی دچار شده اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: