کد خبر: ۱۳۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 25
شفاآنلاین:سلامت >جامعه پزشکی >رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور با انتقاد از روند مهاجرت پزشکان عمومی به خارج ازکشور گفت:" همه می دانند که پایه های اساسی نظام سلامت طب عمومی است حال آنکه این پایه ها سست است.

به گزارش خبرنگار شفاآنلاین، دکتر عباس کامیابی امروز در آیین گشایش هشتمین گردهمایی علمی و فصلی پزشکان عمومی ایران ضمن بیان این خبر افزود: تا چه وقت باید مسائل مربوط به این گروه از پزشکان را پشت گوش بیندازند.یعنی  تا وقتی که دچار بحران شویم؟ این در حالی است که همچنان فرصت برای احیا وجود دارد.


وی افزود: برخی مواقع  مسئولانی بنده را مواخذه می کنند که چرا هویت پزشکان را زیر سئوال می برم. اما ازآنها این سوال را دارم که اگر سطح یک خدمات مربوط به پزشکان عمومی است ، این چه سطحی است که رشته های دیگر مثل داخلی ، پوست و طب کار همان کار را انجام می دهند؟
تربیت پزشکان عمومی برای مهاجرت به خارج از کشور
کامیابی درادامه این سوال را مطرح کرد که آیا ما برای نظام سلامت در حال خدمت هستیم یا برای خارج از کشور نیرو تربیت می کنیم؟

وی خاطرنشان کرد: ما سرمایه گذار نظام سلامت برای خارج از کشور هستیم؛ چرا که سرمایه های ما (پزشکان عمومی ) مهاجرت می کنند.

کامیابی درادامه بازآفرینی طب عمومی را مهم ، ارزیابی کرد و گفت: طب عمومی مسیری برای رسیدن به إحصای هویتی ما ، همبستگی ، فرصت سازی و استفاده از فرصت هاست .
وی اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه دو شغله بودن پزشکان به تصویب رسید که خوشبختانه پزشکان عمومی از این موضوع مستثنی شدند و این موفقیت بزرگی به شمار می آید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: