کد خبر: ۱۳۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 25
دکتر محسن موحدی یگانه گفت:تا کنون جراحی ارتوپدی به صورت عمومی، تدریس و جراحان تربیت می شدند. اما حالا رشته ارتوپدی به صورت فوق تخصصی دنبال می شود و ایران نیز در زمینه جراحان ارتوپدی زانو، مفصل لگن، شانه و دست، از وضعیت مطلوبی برخوردار است.
شفاآنلاین>سلامت>یک فوق تخصص ارتوپدی پا و مچ پا، با اعلام این مطلب که تعداد جراحان ارتوپد پا و مچ پا در ایران به انگشتان یک دست می رسد، گفت: آمار تصادفات و آسیب های ورزشی در کشور بالا است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر محسن موحدی یگانه در حاشیه برپایی نخستین همایش شیوه های نوین در جراحی پا و مچ پا که در بیمارستان میلاد برگزار شد، افزود: در این همایش برای اولین بار، ۴ جراحی زنده برای جراحان ارتوپد حاضر در سالن جلسات نمایش داده شد.

وی، هدف از انجام این جراحی ها را آموزش تکنیک های  جدید در زمینه جراحی پا و مچ پا عنوان کرد و گفت: این جراحی ها با حضور اساتید مجرب از اروپا و آمریکا انجام شد.

رئیس نخستین همایش شیوه های نوین در جراحی پا و مچ پا با عنوان این مطلب که علم ارتوپدی بسیار وسیع است، ادامه داد: تا کنون جراحی ارتوپدی به صورت عمومی، تدریس و جراحان تربیت می شدند. اما حالا رشته ارتوپدی به صورت فوق تخصصی دنبال می شود و ایران نیز در زمینه جراحان ارتوپدی زانو، مفصل لگن، شانه و دست، از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

موحدی یگانه با اذعان به این مطلب که در زمینه جراحی ارتوپدی پا و مچ پا تعداد انگشت شمار جراح در کشور داریم، گفت: مشکلات در زمینه پا و مچ پا در کشور بسیار زیاد است و می طلبد که افراد بیشتری در این رشته فوق تخصصی ارتوپدی تربیت شوند.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات، آسیب های ورزشی و همچنین ناهنجاری های مادرزادی، افزود: در شرایط کنونی که تعداد جراحان ارتوپد پا و مچ پا در کشور اندک است، ارتوپد جنرال به این گونه بیماران سرویس می دهد.

موحدی یگانه با اشاره به آسیب های ورزشکاران ملی، تاکید کرد: می طلبد که جراح ارتوپد پا و مچ پا در این زمینه ورود کند.

به گفته وی، نیاز کشور حداقل ده ها برابر شدن تعداد ارتوپدهای پا و مچ پا است تا بتواند جوابگوی نیازهای بیماران باشد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسن پاپی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
سلام و عرض ادب من الان نزدیک دوسال انگشت پا بی حس ومچ پام کجه مشکل را رفتن دارم آیا امکان خوب شدن هست یه نوبت خواستم از یه دکتر خوب ممنون میشم
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
0
0
شکستگی مچ پا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: