کد خبر: ۱۳۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 24
ارتباط نزدیک این سازمان با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی همراه با بهره‌گیری از دانشمندان مسلمان می‌تواند نقطه رشد و بالندگی مسلمانان در جهان باشد.

شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به لزوم ایفای نقش سازمان آیسسکو در گسترش علم و فرهنگ در جهان اسلام تأکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی دقایقی پیش در مراسم افتتاحیه رسمی مشهد 2017 در تالار قدس حرم مطهر رضوی به لزوم ایفای نقش سازمان آیسسکو در گسترش علم و فرهنگ در جهان اسلام تأکید کرد و اظهار داشت: ارتباط نزدیک این سازمان با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی همراه با بهره‌گیری از دانشمندان مسلمان می‌تواند نقطه رشد و بالندگی مسلمانان در جهان باشد.

وی با اشاره به اینکه مشهد وطن مقام معظم رهبری بوده، اظهار داشت: از افتخارات من به‌عنوان یک شهروند این است که موطن من نیز این شهر مقدس و نورانی و دوست داشتنی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه آیسسکو به‌عنوان نهادی علمی، فرهنگی و آموزشی وظیفه دارد در ایجاد تعاملات فرهنگی میان کشورهای اسلامی تلاش کند، افزود: آموزش، ارتباطات و علوم مختلف از جمله اهداف تشکیل دهنده سازمان آیسسکو بوده که می‌تواند در رشد کشورهای اسلامی نقش مهمی ایفا کند.

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه وظیفه همه مسلمان‌ها در ایجاد صلح جهانی بسیار اهمیت دارد بیان کرد: تعالیم دینی ما سرشار از صلح، دوستی و برادری بوده و علاوه‌ بر این، مسلمانان فرزندان پیامبری محسوب می‌شوند که رحمت‌للعالمین نامیده شده است.

وی ادامه داد: سخنان پیامبر اسلام را باید با رفتارها و اعمال امروزی مقایسه کرد چراکه متأسفانه امروز در جهان اسلام، جریان‌های تکفیری القاعده و داعش، اسلام را تضعیف کرده و چهره‌ای نامناسب از آن به دنیا معرفی کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به انتخاب اصفهان در سال 2006 به‌عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی گفت: حالا پس از سال‌ها، مشهد این افتخار را پیدا کرده تا این عنوان را به دست آورد که امیدوارم این انتخاب گام بلندی در راستای معرفی اندیشه‌های ناب و اصیل اسلامی باشد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه گردشگری مذهبی یکی از شاخه‌های مهم گردشگری در جهان محسوب می‌شود اظهار داشت: در سال گذشته، براساس آمارها، 25 میلیون زائر به مشهد سفر کردند که این امر، جاذبه‌های دینی این شهر را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مشهد در حوزه گردشگری درمانی و سلامت نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است، گفت: بسیاری از مردم کشورهای منظقه و همسایه برای دریافت خدمات درمانی به این شهر سفر می‌کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: وزارت بهداشت آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن تجربیات علوم پزشکی و حوزه سلامت به فرهیختگان و نخبگان کشورهای جهان اسلام اعلام می‌کند چراکه طرح تحول سلامت که در دولت تدبیر و امید اجرا شد، در دو نوبت از سوی سازمان بهداشت جهانی مورد تقدیر قرار گرفت و این تجربه ارزنده قابل عرضه به همه کشورهای اسلامی است.

قاض‌ زاده هاشمی با اشاره به سابقه تمدن اسلامی بیان کرد: کشور ما با این پیشینه تمدنی درخشان، غنی و با تکیه بر گذشته پر بار خویش می‌تواند نقش مؤثرتری در عرصه تولید علم در جهان ایفا کند و امیدوارم سال 2017 سالی سرشار از برکت و آرامش برای همه مسلمانان در عرصه زندگی فردی و اجتماعی باشد.

وی اضافه کرد: ایران رتبه شانزدهم جهان به‌دلیل رشد علمی و رتبه نخست در منطقه به علت تعداد مقالات ثبت شده در پایگاه‌های بین‌المللی را دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: