کد خبر: ۱۳۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 24
عملیات آواربرداری در محل حادثه پلاسکو در حالی ادامه دارد که بارش برف از ساعاتی قبل در تهران آغاز شده اما بیل های مکانیکی در سه شیفت مشغول کار هستند.
شفاآنلاین>اجتماعی>نیروهای آتش نشان در ادامه آواربرداری از محل حادثه پلاسکو، ۵ کپسول جدید آتش نشانی کشف کردند و احتمال اینکه با پیکرهای جدیدی مواجه شوند، بسیار زیاد است.

به گزارش شفاآنلاین،عملیات آواربرداری حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان تجاری و اداری پلاسکو در مرکز تهران، همچنان ادامه دارد. این ساختمان با قدمت بیش از ۵۰ سال پنج‌شنبه ۳۰ دی‌ماه چند ساعت پس از وقوع آتش‌سوزی فرو ریخت. تعدادی از آتش‌نشانان و شهروندان عادی زیر آوار گرفتار شدند که تاکنون پیکر ۶ نفر زیر آوار کشف شده است.
 آسمان پلاسکو برفی شد

آخرین اخبار از عملیات امدادرسانی و آواربرداری به شرح زیر است:

بارش برف

عملیات آواربرداری در محل حادثه پلاسکو در حالی ادامه دارد که بارش برف از ساعاتی قبل در تهران آغاز شده اما بیل های مکانیکی در سه شیفت مشغول کار هستند.

ایجاد محلی برای کسبه پلاسکو

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به در پیش بودن سال نو، محلی برای کسبه پلاسکو پیش بینی می شود و در همین ارتباط، چند نقطه پیشنهاد شده است.

جنوب به شمال خیابان فردوسی باز شد

رفت و آمد مردم از جنوب به شمال خیابان فردوسی به حالت عادی بازگشت.

پیدا شدن کپسول های جدید آتش نشانی

نیروهای آتش نشان در ادامه آواربرداری ها ۵ کپسول آتش نشانی کشف کردند و احتمال اینکه با پیکرهای جدیدی مواجه شوند، بسیار زیاد است.

تسریع در روند آواربرداری/ تداوم آتش نهفته

با گذشت یک ساعت از بامداد سه شنبه، عملیات آواربرداری از ویرانه‌های پلاسکو با سرعت بیشتری در حال انجام است. اگرچه مسئولان آتش نشانی گفته اند به دلیل حفظ حرمت پیکرهای افراد، دقت در عملیات فدای سرعت نمی شود.

شش روز از فروریختن پلاسکو گذشته اما همچنان از بخش‌هایی از آوار آتش زبانه می کشد و دود سفید در فضا پخش می شود.

۶۰ درصد آواربرداری تمام شد

سعید شریف زاده مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، گفت: ۶۰ درصد عملیات آواربرداری حادثه پلاسکو انجام شده و تنها ۴۰ درصد نخاله ها باقی مانده است.

وی با اعلام این مطلب که عملیات جمع آوری نخاله ها ظرف دو روز آینده به پایان می رسد، از حضور دو گروه تخصصی تفحص در محل حادثه خبر داد.

۲۱۰ واحد پلاسکو بیمه نامه داشتند

عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات ٢١٠ واحد از ساختمان پلاسکو دارای بیمه‌نامه بودند و ١٤ شرکت بیمه درگیر این موضوع هستند؛ ٣٥ درصد از ٦٠٠ واحد دارای بیمه نامه بودند.

وی افزود: آتش نشانان نیز پوشش های لازم بیمه عمر و حادثه را داشته‌اند، سازمان آتش نشانی نیز بیمه‌نامه مسئولیت دارد و در صورت احراز مسئولیت براساس قانون این بیمه نامه قابل پرداخت است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: