کد خبر: ۱۳۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 23
زنان ایرانی نزدیک به 10 سال زودتر از زنان کشورهای غربی به این بیماری مبتلا می شوند.
شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سرطان سینه را پنجمین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان ها در جهان دانست و گفت: در کشور نیز 10 هزار زن هر سال به سرطان سینه مبتلا می شوند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمداسماعیل اکبری روز دوشنبه به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان از اول تا هشتم بهمن ماه افزود: زنان ایرانی نزدیک به 10 سال زودتر از زنان کشورهای غربی به این بیماری مبتلا می شوند.
وی، سرطان سینه را شایع ترین سرطان زنان در کشور دانست و گفت: این سرطان نسبت به برخی از سرطان ها، کمتر کشنده است. به عبارت دیگر، فوت زنان ایرانی بر اثر سرطان معده بیشتر از سرطان سینه است.
رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد که هم اکنون نزدیک به 75 درصد از زنان مبتلا به سرطان سینه در کشور 5 سال زنده می مانند.

** بارداری و شیردهی از عوامل بسیار مهم پیشگیری از سرطان سینه
وی بارداری و شیردهی را از عوامل بسیار مهم در پیشگیری از سرطان سینه دانست و اظهار کرد: بارداری کمتر از 20 سالگی یا شیردادن دو سال به نوزادان از عوامل بسیار مهمی در پیشگیری سرطان سینه است.
اکبری با اشاره به این که ما این شاخص اجتماعی را در کشور ضعیف و فرایند ازدواج را سخت کردیم، بیان کرد: با بالارفتن سن ازدواج در کشور، سن بارداری هم افزایش یافته است.
رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عوامل خطر اشاره کرد و گفت: طلاق، مرگ عزیزان، قتل، خودکشی و خیانت از جمله وقایع ناگوار زندگی هستند که در ابتلا به سرطان سینه موثر می باشند.
وی هورمون های مصرفی را از دیگر عوامل ابتلا به سرطان سینه اعلام کرد و گفت که ازدواج، استرس، مصرف دخانیات و مواد الکلی از دیگر عوامل ابتلا به این سرطان هستند.
اکبری به زنان توصیه کرد که از عوامل خطرزا این بیماری دوری کنند تا ضمن به خطر انداختن سلامتی خود، دچار هزینه های فراوان درمان سرطان نشوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: