کد خبر: ۱۳۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 23
برخی از بیمارستان‌ها در سطح استان‌ها به دلیل اینکه در تأمین دارو و ملزومات مصرفی با توجه به تأخیر پرداخت‌های بیمه دچار مشکل شده‌اند، مسائلی پیش آمد.

شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط با گزارشی مبنی بر اینکه وزیر بهداشت دستور داده برخی از بیمارستان‌ها با تأمین اجتماعی همکاری نکنند، گفت: برخی از بیمارستان‌ها به دلیل تأخیر پرداخت بدهی بیمه‌ها به آنها، دچار مشکل در تأمین دارو و ملزومات شده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار  مبنی بر اینکه بر اساس گزارشات واصله وزیر بهداشت دستور داده برخی بیمارستان‌ها همچون بیمارستان امام حسین(ع) با تأمین اجتماعی قطع همکاری کنند، اظهار داشت: به‌هیچ‌وجه وزیر بهداشت چنین دستوری نداده و شخص وزیر بهداشت و ستاد این وزارتخانه را سعی نکنید درگیر این قضیه کنید.

وی افزود: البته برخی از بیمارستان‌ها در سطح استان‌ها به دلیل اینکه در تأمین دارو و ملزومات مصرفی با توجه به تأخیر پرداخت‌های بیمه دچار مشکل شده‌اند، مسائلی پیش آمد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: البته این موضوع به این منظور نبوده است که بیمار تأمین اجتماعی را نپذیرفته‌اند، بلکه گفته‌اند بیمار تأمین اجتماعی از بیمارستان ملکی تأمین اجتماعی استفاده کند، البته این در موارد غیر اورژانس بوده و اورژانس طبق روال سابق بیماران آن پذیرفته‌اند، همچنین در موارد غیر اورژانسی اعلام شده که شما پرداختی را اینجا انجام دهید و بعد دریافتی را از سازمان بیمه‌گر انجام دهید.

حریرچی گفت: در اصفهان این مشکل پیش آمد که با وساطت استاندار این موضوع حل شد، البته باید توجه داشت که بیمارستان‌ها باید بتوانند ملزومات مصرفی و اجناس موردنیاز خود را تأمین کنند و تأخیر در پرداخت بیمه‌ها سبب بروز مشکل می‌شود.

وی تصریح کرد: شنبه صبح قرار شد که در اصفهان این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود و پرداخت‌ها مطابق قانون که 60 درصد هنگام تحویل اسناد است، انجام گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: امیدواریم در جاهای دیگر جنین شرایطی پیش نیاید که مسئولان مجبور شوند برای تأمین دارو و ملزومات مصرفی تمهیدات لازم را بیندیشند، البته در جلساتی در سطوح بالا تصمیماتی در حال اتخاذ است تا این مشکل حل شود.

حریرچی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه در حادثه پلاسکو به امدادگران و نیروهای آتش‌نشانی ماسک‌های استاندارد ارائه نشده است، خاطرنشان کرد: امدادگران و همه نیروهایی که آنجا بودند، خودشان ماسک‌های پیشرفته و مناسب داشته و جزو وسایل کاری آنها بوده است و افرادی که خارج از روال افراد تعریف‌شده فعالیت می‌کردند نیز ماسک استاندارد N95 توزیع شده است.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: