کد خبر: ۱۳۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 22
طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید با شجاعت اجرایی شد، در گذشته سه وزیر بهداشت و درمان کشور به عنوان مثال برای تغییر و اصلاح تعرفه ها تلاش داشتند که هیچکدام تقبل این مسوولیت را نکردند و اجرای طرح بزرگ تحول نظام سلامت در ابعاد مختلف که طرحی سنگین و باهزینه و با ارزش برای نظام اسلامی بود از سوی دولت یازدهم اتفاق افتاد.

شفاآنلاین :رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم به عنوان رویکرد مهم این دولت، گفت: با اجرای این طرح، عدالت نسبی در حوزه درمان کشور ایجاد شده است و اهداف نظام در حوزه درمان و بهداشت جامعه تا حد زیادی محقق شده است.

  به گزارش شفاآنلاین ،دکتر مهدی شادنوش دربازدید ازدفتر ایرنا در سمنان ضمن بیان این مطلب با اشاره به ابعاد مختلف طرح تحول نظام سلامت مانند حوزه بهداشت، اضافه کرد: با اجرای این طرح و رسیدگی به مسایل مختلف، در حال حاضرهیچ کدام از مراکز بهداشتی کمبود دارویی و مکمل های دارویی ندارند.
وی افزود: طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید با شجاعت اجرایی شد، در گذشته سه وزیر بهداشت و درمان کشور به عنوان مثال برای تغییر و اصلاح تعرفه ها تلاش داشتند که هیچکدام تقبل این مسوولیت را نکردند و اجرای طرح بزرگ تحول نظام سلامت در ابعاد مختلف که طرحی سنگین و باهزینه و با ارزش برای نظام اسلامی بود از سوی دولت یازدهم اتفاق افتاد.
وی با اشاره به تحقق هدف طرح تحول نظام سلامت برای تقبل هزینه 6 درصدی در شهرها و سه درصدی برای روستائیان از سوی بیمار برای درمان، یادآور شد: شرایط حوزه بهداشت و درمان استان سمنان در حال حاضر به گونه ای است که می توان ادعا کرد هیچ فردی نیست که به خاطر مسایل مالی در استان پیگیر وضعیت درمانی خود نباشد.
وی افزود: در سه سال گذشته به اندازه 9 سال در حوزه بهداشت و درمان در کشور و استان سمنان فعالیت شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در این نشست مباحثی درباره چشم انداز این دانشگاه در بخش های تکمیل و بهسازی زیرساختها، طرح های دهه فجر این دانشگاه، اهداف اصلی هجمه ها علیه طرح تحول سلامت، تداوم برنامه های حوزه بهداشت و درمان برای ارائه خدمات با تکمیل نیروهای درمانی و پزشکان متخصص، اصلاح تعرفه ها و مطالبات از شرکت های بیمه ای به عنوان اصلی ترین چالش طرح تحول نظام سلامت، را به عنوان مهمترین مسایل و مشکلات این دانشگاه در حوزه های بهداشت و درمان عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در این نشست  با اشاره به نقش رسانه ها در پیشبرد اهداف برنامه های مختلف، گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی از زمان آغاز فعالیت اش رسانه ای حرفه ای بوده و حرفه ای گری در تمام ابعاد فعالیت آن مشخص است.
وی با اشاره به اینکه خبرگزاری ایرنا در تمام عرصه ها به صورت تخصصی و حرفه ای وارد شده است، گفت: ایرنا به عنوان رسانه رسمی کشور نمره قبولی گرفته است.
وی با اشاره به لزوم رویکرد مناسب مدیران اجرایی نسبت به رسانه ها، خاطرنشان کرد: مدیران در میدان امور اجرایی، در کنار رسانه ها باید حس هم افزایی از سوی آنان داشته باشند و به جای مچ گیری باید احساس دستگیری کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، رسانه ها را آئینه تمام نمای امور اجرایی کشور دانست و تاکید کرد: رسانه ها مشاوران بی هزینه و منعکس کننده ایده های اجرایی برای مدیران هستند. 
دکتر شادنوش با تاکید بر لزوم ایجاد تفاوت بین نقد و تخریب در رسانه ها، گفت: گاهی دیده شده منویات شخصی و گروهی باعث ایجاد فاصله بین رسانه ها و مدیران شده که امید است با بلوغ اجتماعی و رسانه ای، شاهد اثرگذاری بیشتر رسانه ها در کشور باشیم.


رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به حساسیت حوزه بهداشت و درمان و تاثیر این حوزه بر زندگی مردم، گفت: خبرگزاری ایرنا آمادگی کامل برای هم افزایی با این حوزه به منظور تامین اهداف نظام اسلامی را دارد.
جانعلی فتحی با بیان اینکه ایرنا رسانه رسمی و ملی کشور است، افزود: با توجه به فعالیت گسترده خبرگزاری ایرنا در فضای مجازی، این رسانه در استان می تواند بهترین زمینه برای انعکاس عملکرد و خواسته های حوزه بهداشت و درمان استان سمنان باشد.
رئیس خبرگزاری‌جمهوری اسلامی استان سمنان یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی می توانند با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی خبرگزاری ایرنا، حوزه اجرایی خود را از نظر رسانه ای ارتقا بخشند تا استان را به جایگاه مطلوب برسانیم.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در سال 2016 به عنوان نود و هشتمین دانشگاه برتر کشور برگزیده شد و هم اکنون این دانشگاه 225 عضو هیات علمی دارد.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دهه فجر امسال آغاز بهسازی ۷۲ مرکز و کلینیک استان را در برنامه دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: