کد خبر: ۱۳۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 22
در حال حاضر 850 خیریه و 620 سازمان مردم نهاد داریم که مجموعا 1470 تشکل مردمی را تشکیل می‌دهند.

شفا آنلاین>سلامت>در نشست مشترک سازمان‌های مردم نهاد حوزه سرطان با مسئولان وزارت بهداشت که در موسسه محک برگزار شد از 9 سند و دستورالعمل در حوزه برنامه ملی سرطان رونمایی شد.

به گزارش شفا آنلاین، محمدهادی ایازی در نشست مشترک سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سرطان با مسئولان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 850 خیریه و 620 سازمان مردم نهاد داریم که مجموعا 1470 تشکل مردمی را تشکیل می‌دهند. همچنین 64 موسسه در حوزه سرطان فعالند و بیشترین فعالیت خیریه‌ها در حوزه بیماری سرطان است.

وی با اشاره به جلساتی که معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با خیریه‌های فعال در حوزه سرطان برگزار کرده است ادامه داد: در این جلسات کارگروه‌های تخصصی برای بررسی مشکلات موجود در حوزه سلامت ایجاد شد و اقداماتی را برای تشکیل شبکه ملی موسسات خیریه حوزه سرطان انجام دادیم. بر این اساس در بیستم آذرماه 1395 مجوز تاسیس این شبکه صادر شد.

وی افزود: البته این شبکه‌ها تنها در حوزه سرطان محدود نمی‌ماند بلکه آنها را در حوزه سایر بیماری‌ها مانند اعصاب و روان نیز ایجاد می‌کنیم که می‌تواند شرایطی را برای استفاده از ظرفیت‌های مردم ایجاد کند.

در ادامه این مراسم دکتر احمدیان با بیان اینکه امسال موسسه محک وارد بیست و پنجمین سال فعالیت‌هایش شده است گفت: در این موسسه حمایت همه جانبه‌ای از کودکان مبتلا به سرطان می‌شود و سعی می‌کنیم با اطلاع رسانی در زمینه موضوعات پیش گیرانه نسبت به پیش گیری از بروز سرطان اقدام کنیم. همچنین در حوزه تشخیص زودهنگام نیز فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه کار محک در این سال‌ها فقط تمرکز بر کودکان مبتلا به سرطان بوده است افزود: بر این اساس در طی این سال‌ها از 25 هزار و 500 کودک مبتلا به سرطان حمایت کرده‌ایم همچنین بیمارستان فوق تخصصی را راه اندازی کرده و تحقیقات علمی را در حوزه سرطان پیگیری می‌کنیم.

احمدیان با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم در سال 1400، 31 هزار و 960 کودک تحت حمایت موسسه محک قرار گیرند گفت: همچنین پیش بینی می‌شود که سرانه هزینه هر کودک 285 میلیون ریال در سال باشد. بر این اساس برنامه ریزی می‌کنیم تا با کمک خیرین منابع‌مان را تامین کنیم.

در این مراسم از 9 سند و دستورالعمل درباره برنامه ملی سرطان رونمایی شد.

برچسب ها: سرطان ، وزارت بهداشت ، محک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: