کد خبر: ۱۳۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 22
خوشبختانه ابتلای مردم کشور به بیماری سرطان پایین تر از متوسط جهانی است و ۹۰ هزار نفر از ایرانی ها در سال دچار سرطان می شوند و از این تعداد ۵۵ هزار نفر در اثر این بیماری مرموز فوت می کنند.
شفا آنلاین:معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: سرطان در 20 سال آینده 70 درصد در بین مردم دنیا افزایش پیدا می کند.

به گزارش شفا آنلاین، رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت صبح امروز در همایش پویش ملی سرطان که در بیمارستان محک برگزار شد، گفت: خوشبختانه ابتلای مردم کشور به بیماری سرطان پایین تر از متوسط جهانی است و ۹۰ هزار نفر از ایرانی ها در سال دچار سرطان می شوند و از این تعداد ۵۵ هزار نفر در اثر این بیماری مرموز فوت می کنند.

وی بیان کرد: به طور کلی ۱۴ درصد مردم کشورمان در اثر ابتلا به این بیماری فوت می کنند و از میان ۳۸۵ هزار مرگ و میر تو کشور، در حدود ۵۵ هزار مرگ مربوط به این بیماری است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد: سرطان های معده، پروستات و روده بزرگ در مردان و سرطان های پستان، روده بزرگ و تخمدان در زنان شایع ترین سرطان ها در کشور است.

وی تاکید کرد: سرطان گوارش در کشور متاسفانه رو به افزایش است و تا ۲۰ سال آینده شیوع سرطان در دنیا از رشد ۷۰ درصدی برخوردار می شود که علت اصلی آن افزایش سن است و این مسئله بیشتر در کشورهای جهان سومی اتفاق می افتد.

ملک زاده ادامه داد: در کشور ۲۷ مرکز تحقیقاتی و هشت انجمن علمی مرتبط با سرطان در حال فعالیت هستند و اکنون ۶۵ انجمن خیریه در جهت حمایت از بیماران سرطانی فعالیت می کنند. 

وی با بیان اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد از سرطان ها قابل پیشگیری هستند، تصریح کرد: تشخیص زودهنگام و باز توانی روحیه می تواند از بروز سرطان بدخیم جلوگیری کند. 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: ۹۰ درصد از سرطان ها مربوط به عوامل محیطی و در حدود ۵ درصد مربوط به مسائل ژنتیک و ارثی است.
برچسب ها: سرطان ، بیمارستان ، همایش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: