کد خبر: ۱۳۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۵ - 2017January 17
بیوفیزیکال پروفایل ممکن است در سه روز متوالی انجام شود تا مقایسه ای با روزهای قبل شود .
شفا آنلاین:گاهی مادر اطلاعی درباره اولین روز آخرین قاعدگی یا سونوگرافی از اوایل بارداری در دسترس ندارد یا آبریزش داشته و احتمال می رود خطری جنین را تهدید کند ، یا احتمال زایمان زودرس یا زایمان طول کشیده وجود دارد .

به گزارش شفا آنلاین: برای پایش دقیق جنین بررسی بیوفیزیکال پروفایل انجام می دهیم و پنج مورد در این سونوگرافی اندازه گرفته می شود و با استانداردهایی که داریم مطابقت داده شده و به آن امتیاز می دهیم.پزشک متخصص زنان تصمیم نهایی را می گیرد که آیا جنین تحت فشار است و زایمان باید سریع تر صورت گیرد یا ادامه بارداری خطری برای جنین ندارد .

بیوفیزیکال پروفایل ممکن است در سه روز متوالی انجام شود تا مقایسه ای با روزهای قبل شود . معمولا تصور رایج این است که سونوگرافی وقتی لازم میشود که مشکلی پیش آید یا بارداری رخ دهد ، اما برای اینکه بتوان بارداری بی خطر و سالمی را سپری کرد ، سونوگرافی هایی پیش و در طول دوران بارداری پیشنهاد می شود . البته گاهی برای مادر و جنین شرایطی به وجود می آید که نوع سونوگرافی تغییر می کند .

هر خانمی پیش از اقدام به بارداری ، باید یک سونوگرافی از رحم و تخمدان ها داشته باشد تا از وضع سیستم باروری خود مطلع شود . این سونوگرافی به پزشک درباره سالم بودن رحم ( از نظر ناهنجاری ها ) ، وجود فیبروم ها یا پولیپ ، کیست های تخمدانی و بسیاری از مشکلات رحمی کمک می کند . همچنین با این عمل می توان زمان تخمک گذاری را هم مشخص کرد ، بخصوص در زنانی که دوره های عادت ماهانه نامنظم دارند یا دچار ناباروری هستند . تعداد فولیکول ، اندازه آن و زمان دقیق تخمک گذاری در روزهای 12 تا 16 سیکل قاعدگی بررسی می شود.

پزشک آنلاین

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: