کد خبر: ۱۳۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۵ - 2017January 15
وزارت بهداشت برای پیشگیری از انتقال ویروس آنفلوآنزای پرندگان به انسان، همگام با سازمان دامپزشکی، اقدامات پیشگیرانه را انجام داده‌است که یکی از مهمترین آنها، مشارکت در اطلاع رسانی به جامعه در خصوص این ویروس است.

شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: تاکنون هیچ موردی از ابتلای انسانی به آنفلوآنزای شایع در بین پرندگان در کشور و دنیا گزارش نشده‌است.

به گزار ش شفا آنلاین، دکتر محمد مهدی گویا با بیان اینکه تا کنون هیچ موردی از ابتلای انسانی به آنفلوآنزای شایع در بین پرندگان در کشور و دنیا گزارش نشده‌است، اظهار کرد: با این وجود نمی‌توان انتظار داشت که هیچگاه این انتقال انجام نشود، بلکه ممکن است به مرور زمان، تغییراتی در ساختمان این ویروس صورت گیرد که باعث بیماری زا تر شدن و انتقال آن به انسان شود.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت برای پیشگیری از انتقال ویروس آنفلوآنزای پرندگان به انسان، همگام با سازمان دامپزشکی، اقدامات پیشگیرانه را انجام داده‌است که یکی از مهمترین آنها، مشارکت در اطلاع رسانی به جامعه در خصوص این ویروس است. در عین حال سعی کردیم به افرادی که به صورت مستقیم با پرندگان سر و کار دارند، اقدام به ذبح پرندگان می‌کنند یا در مرغداری‌ها مشغول فعالیت هستند، اطلاع رسانی کنیم که چگونه از خود مراقبت کنند و برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، اقدامات لازم مانند شستشوی مداوم دست‌ها پس از ذبح پرندگان را انجام دهند

 گویا همچنین اضافه کرد:  زمانی که به ما اعلام شود در یک مرغداری، منزل یا کانون روستایی، موردی از تلفات پرندگان مشاهده شده‌است، اقدامات خود را آغاز می‌کنیم و به همراه تیم دامپزشکی در آن محل، حضور پیدا می‌کنیم. همچنین علاوه بر ارائه آموزش‌های لازم، به فرد مورد نظر واکسن تزریق می‌کنیم و به مدت 10 روز به او دارو داده می‌شود.

به گزارش وبدا، رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در پایان عنوان کرد: اگر فردی علائمی از بیماری آنفلوانزا داشت یا با پرندگان مشکوک به آنفلوآنزا در تماس بود، بلافاصله تحت مراقبت قرار می‌گیرد و پس از انجام آزمایش‌های ویژه، مشخص می‌شود که این فرد مشکوک به آنفلوآنزای پرندگان است یا خیر؟ این اقدامات در مناطقی که درگیر آنفلوآنزای پرندگان است توسط دانشگاههای علوم پزشکی با همراهی سازمان دامپزشکی انجام می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: