کد خبر: ۱۳۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۵ - 2017January 12
دکتر سیف الله عبدی گفت: استرس، سیگار و غذاهای چرب از جمله فاکتورهایی هستند که احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند و مردم باید از آنها اجنتاب کنند.
شفاآنلاین>سلامت>دبیر علمی دهمین سمینار اینترونشنال کاردیولوژی با بیان این که سن ابتلا به بیماری قلبی و عروقی در کشور کاهش یافته و به میانسالی رسیده است، گفت: بیشترین شیوع این بیماری از دهه پنجم زندگی به بعد در کشور مشاهده می شود.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر سیف الله عبدی افزود: این افراد جزء قشر فعال و مولد جامعه محسوب می شوند و باید درمان این عارضه را جدی بگیرند. ابتلا به این بیماری علاوه بر بارمالی می تواند مشکلات فراوانی را نیز برای خانواده ها ایجاد کند.
وی ادامه داد: کشورهایی که در زمینه پیشگیری این بیماری خوب کار کرده اند، توانستند سن ابتلا را افزایش داده و به سنین بالاتر برساند.
عبدی همچنین اظهار کرد که به دلایل خاص مانند بیماری مادرزادی سن ابتلا بسیار کاهش می یابد و حتی افراد در سنین کودکی هم به این بیماری مبتلا می شوند که تعداد آنها بسیار اندک است .
این متخصص قلب، درد سینه، سنگینی و فشار در سینه، گرفتگی سینه، تنگی نفس و تعریق را از علائم احتمالی حمله قلبی اعلام کرد و گفت: افراد باید این علائم را جدی بگیرند و در صورت مشاهده آنها هرچه سریع تر با مرکز فوریت های پزشکی اورژانس تماس بگیرند تا پس از تایید تشخیص بیماری در سریعترین زمان به مراکز درمانی منتقل شوند.
دبیر علمی دهمین سمینار اینترونشنال کاردیولوژی بر لزوم پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی تاکید کرد و گفت: استرس، سیگار و غذاهای چرب از جمله فاکتورهایی هستند که احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند و مردم باید از آنها اجنتاب کنند.
عبدی، تغذیه سالم، نکشیدن سیگار، پایین نگه داشتن چربی و قندخون و تحرک بدنی را از عوامل مهم پیشگیری از این بیماری دانست و به مردم توصیه کرد که حداقل نیم ساعت در روز پیاده روی داشته باشند.
وی، مهمترین عامل علت مرگ و میر در دنیا از جمله ایران را بیماری قلبی اعلام کرد و گفت: شایع ترین علت این بیماری تنگی عروق کرونر است که به عوارضی از جمله ایست و نارسایی قلبی می انجامد و سبب فوت بیمار می شود.
دهمین سمینار اینترونشنال کاردیولوژی با تکیه بر عوارض اقدامات تهاجمی قلب در روزهای 23 و 24 دی ماه در بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی تهران با حضور متخصصان این حوزه برگزار می شود.
این سمینار به منظور ارائه آخرین دستاورها، بیان یافته های نو و جدید و تبادل نظر علمی در این خصوص برگزار می شود و متخصصان و صاحب نظران از اقصی نقاط کشور در آن حضور دارند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: