کد خبر: ۱۳۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۵ - 2017January 11
مدیران شرکت ریل سیر گستر آخرین وضعیت مالی و عملیاتی را اعلام کردند تا سهام آن آماده عرضه اولیه در روز چهارشنبه باشد.
شفا آنلاین: در پی درج شرکت ریل سیر کوثر با نماد"حسیر"در بازار دوم معاملات فرابورس (اولین شرکت فرابورسی در زمینه فعالیت ریلی و مسافری از نظر ترتیب درآمدی) با سرمایه اسمی تقریبی 48 میلیارد تومانی، مدیران این شرکت آخرین وضعیت مالی و عملیاتی را اعلام کردند تا به عنوان دومین شرکت ، به روش جدید ثبت سفارش عرضه اولیه شود.

به گزارش شفا آنلاین: افسانه اروجی مدیر عملیات بازار فرابورس در خصوص تاریخ عرضه اولیه اظهار داشت: چهارشنبه جاری عرضه اولیه 10 درصدی شرکت ریل سیر کوثر با دامنه قیمت 190 تا 209 تومان به روش ثبت سفارش و توسط کارگزاری ارگ هومن در نقش متعهد خرید و عرضه کننده انجام خواهد شد.

معرفی شرکت و برنامه های آینده

ابوالقاسم سعیدی نایب رییس هیات مدیره ویکی از کارشناسان صنعت ریلی در خصوص فعالیت اصلی این شرکت که حمل و نقل بار و مسافردر حوزه ریلی است،توضیح داد: این شرکت در سال 82 تاسیس و به ثبت رسیده ،در سال 84 با خرید 27 دستگاه واگن مسافربری به فعالیت حمل و نقل مسافری ورود کرده و 100 درصد سهام آن متعلق به بخش خصوصی است.

وی ادامه داد:این ناوگان در حال حاضر با داشتن 37 واگن مسافری و 134 دستگاه واگن مخزن دار مخصوص حمل مواد سوختی مشغول به فعالیت در این عرصه است.

سعیدی افزود: از جمله برنامه های توسعه ای شرکت جهت افزایش بار و مسافر،انعقاد قرارداد 27 دستگاه واگن مسافری با  شرکت واگن سازی پارس، انعقاد قرارداد مشابه دیگری با یک شرکت اروپایی، انعقاد قرارداد 300 دستگاه واگن لبه بلند مخصوص حمل بارمواد معدنی با واگن سازی پارس وقراردادی برای 1500 واگن از سازندگان آسیای میانه با امیدواری به استفاده از تسهیلات فروشنده است.

وی در خصوص اقدامات و حمایت هایی که راه آهن از بخش خصوصی انجام داده،بیان کرد: با دقت به این موضوع که قیمت بلیط از ابتدا تا هم اکنون 8 برابر شده و همچنین واگن های جدید این شرکت، در تعرفه های راه آهن نیز اتفاقات خوبی افتاده و این امکان فراهم شده با بهتر شدن تعرفه ها شرکت نیز به سوددهی خوبی در بازار برسد.

راه آهن در جهت ترغیب بخش خصوصی قراردادی 30 ساله با این شرکت منعقد کرده که 10 سال آن سپری شده، هزینه و نرخ خدماتی که از راه آهن در این قرارداد گرفته می شود ،ثابت است تا شرکت بتواند هم در بخش بار و هم در بخش مسافر به فعالیت خود ادامه دهد وکمکی جهت افزایش سهم بازار باشد.

این مقام مسئول در مورد اقدامات صورت گرفته در بخش ناوگان مسافری که با ورود به شبکه، بهره برداری شده و باعث افزایش سهم بازارمی شود،گفت: در سال گذشته میزان سود به ازای هرسهم در 6 ماه اول امسال تحقق پیدا کرده است.

سعیدی با توجه به اینکه حمل ونقل ریلی صنعت بالقوه ای است که با بودجه مناسب و مدیریت صحیح و واحد می تواند در کشور نقشی در میزان آسایش و ایمنی مسافر ،قابلیت حجم انبوه بار در مسافت های طولانی، سازگاری با محیط زیست وعلاقه مندی به سرویس دهی جهت تمایز بهبود خدمات و ارتقا کیفیت داشته باشد،گفت: امیدواریم با ارتقای سهم مسافر از 4 درصد به 18 درصد و همچنین ارتقای سهم بار از 10 درصد به 30 درصد چشم انداز توسعه ای خوبی را در آینده پیش رو داشته باشیم.

وضعیت مالی شرکت/ پیش بینی درآمد و حاشیه سود

صادق حق شعار مدیر مالی شرکت در خصوص برنامه افزایش سرمایه،گفت:تا کنون برنامه ای برای سال آتی در نظر گرفته نشده و رقم آن هم مشخص نیست.

وی بیان کرد:پیش بینی سود برای سال 95 مبلغ 175 ریال به ازای هر سهم است که در 6 ماهه اول سال با مبلغ 103 ریال یعنی 66 درصد، پوشش داده شده است ضمن اینکه نسبت بهای تمام شده، حاشیه سود خالص و ناخالص هر سهم نیز تفاوتی نسبت به سال های قبل نداشته است.

حق شعاربا پیش بینی محافظه کارانه، سود سال مالی آینده را از حدود 157 ریال به حدود 200 ریال،براورد کرد.

عزت آبادی از سهامداران عمده شرکت در مورد اینکه درابتدا 10 درصد عرضه اولیه صورت گرفته و در مراحل بعدی 10 در صد بعدی عرضه خواهد شد،بیان کرد: با توجه به تمایل نگهداری سهام، موافق عرضه 10 درصد دوم نیستند منوط بر اینکه سازمان فرابورس این درخواست را بپذیرد.

وی با بیان اینکه در زمینه بهره برداری، این شرکت نسبت به بقیه شرکت ها جلوتر است،گفت:ضریب آمادگی کاری واگن ها( تعداد 130 از134 واگن در سیر است)95 درصد به بالا و در بخش مسافری نیز،ضریب اشغال 20 درصد نسبت به رقبا بیشتر است.

عزت آبادی گفت: توافق سه جانبه ای برای 300 واگن مابین شرکت های واگن پارس،ریل سیر کوثر و موسسه مالی اعتباری کوثربسته شده که براساس آن 65 میلیارد تومان تامین مالی صورت می پذیرد، تضامین از راه آهن اخذ شده و هم اکنون مراحل اداری پرداخت  وشروع ساخت در حال انجام است.ضمن اینکه واگن های باری جدید برای 3.5 سال از مالیات سیر در مسیرهای مختلف معاف هستند.

 


برچسب ها: ریل سیر گستر ، سود ، سهام
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار