کد خبر: ۱۳۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۵ - 2017January 12
جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی درگفت و گو با شفا آنلاین خبرداد:
شفاآنلاین: جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی درباره باور رایج درباره خطرناک بودن استحمام در دوران قاعدگی توضیح داد .

دکترفرزانه فرخ زاد درگفت وگو با شفاآنلاین اظهارکرد : برخلاف عقیده عمومی که خانم ها فکر می کنند در دوران عادت ماهانه اصلا نباید حمام کنند چنین امری پشتوانه علمی ندارد و اتفاقا گرفتن دوش پاکیزگی و آرامش به دنبال دارد اما به طور قطع رفتن به استخر ، وان و نشستن در آب گرم توصیه نمی شود. 

عضو جامعه جراحان ایران تاکید کرد : نحوه ورود مواد به بدن از طریق دهانه رحم به این شکل است که مواد عفونت زا ابتدا محیط واژن - با طول حدود 12 تا 17 سانتی متر- را آلوده می کند و بعد وارد دهانه رحم می شود وچناچه میکروب زنده بماند و از سد بدن عبور کند می تواند مشکل سازشود . به همین دلیل استفاده از استخر و وان را دردوران قاعدگی توصیه نمی کنیم چون احتمال دارد همراه با آب میکروب وارد بدن شود ، اما دوش گرفتن درکوتاه زمان مشکلی ایجاد نمی کند .

رایج ترین مراجعات به پزشک زنان

وی  مشکلات عفونی و ترشحات و اختلال در عادت ماهانه را از بیشترین علل مراجعات بیماران دانست .

دکترفرخ زاد یاد آورشد : عفونت های زنان عوارضی نظیر وتکررادرار و سوزش را به دنبال دارد و لکه بینی و عقب و جلو انداختن پریود از اختلالات قاعدگی به شمار می رود .

عضو انجمن بین المللی سونوگرافی زنان و زایمان انگلستان گفت : درمرحله نخست رعایت بهداشت ، تعویض لباس زیر ، استفاده از مکان ها و شلنگ های آب تمیز در پیشگیری از ابتلای به عفونت زنان بسیار مهم است .

وی استحمام حداقل یک روز در میان را نیز توصیه وتاکید کرد : لباس های زیرنخی و غیرالرژیک ، خشک و تمیزنگه داشتن بدن نیز درجلوگیری از ایجادعفونت موثراست .

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی اشاره کرد :رابطه جنسی نامناسب درکشور ما کمتردیده می شود اما استفاده از پوشش در هنگام روابط جنسی نیزازدیگرمواردی است که می تواند از ایجاد عفونت در زنان پیشگیری کند .


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: