کد خبر: ۱۳۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۵ - 2017January 06
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد شدید از لحاظ نشدن رای دکتر شهریاری در جلسه روز گذشته مجلس در تصویب یک قانون حیاتی برای نظام سلامت جزئیاتی را ارائه داد.
شفا آنلاین:رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد شدید از لحاظ نشدن رای دکتر شهریاری در جلسه روز گذشته مجلس در تصویب یک قانون حیاتی برای نظام سلامت جزئیاتی را ارائه داد.
به گزارش شفا آنلاین،علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد شدید از لحاظ نشدن رای دکتر شهریاری در جلسه روز گذشته مجلس در تصویب یک قانون حیاتی برای نظام سلامت گفت: من شهادت می دهم که با وجود شلوغی و ازدحام دکتر شهریاری بلافاصله به هیات رئیسه خرابی دستگاه را اطلاع دادند و مسئول فنی هم آن را تایید کرد و عقلا و اخلاقا و قانونا باید این رای منظور شود.

نوبخت  افزود: من فکر می کنم رئیس مجلس  در اعلام نتیجه رای  عجله کردند، من خودم هم با دکتر لاریجانی صحبت کردم و توضیح دادم و ایشان قول پیگیری دادند.

وی در پاسخ به پرسش  مبنی بر اینکه چقدر احتمال می دهید رای دکتر شهریاری لحاظ شود، گقت: اگر اسیر جو نشوند، این کار حتما باید انجام شود، چون ناظر فنی بلافاصله آمد و تایید کرد دستگاه رای گیری اشکال فنی داشته است.

نوبخت با انتقاد از کسانی که در صحبت های خودشان بی اخلاقی می کنند و  مجلس را متهم به لابیگری می نمایند، گفت: متاسفانه برخی با بر زبان آوردن کلمات مقدس می کوشند در حوزه ای که هیچ آگاهی از آن ندارند ، دخالت کنند و سرنوشت مردم را به بازی بگیرند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: من به عنوان یک کارشناس که ۳۵ سال در این حوزه کار کرده ام، می گویم شورای عالی بیمه و سازمان بیمه سلامت باید  زیر نظر وزارت بهداشت قرار گیرد و بی انصافی است مسئولان این وزارتخانه را در قولی که به آنها داده شده تنها بگذاریم.

نوبخت با اشاره به پیشینه سیستم درمانی کشور تصریح کرد: ۲۵ سال پیش می خواستیم ارائه خدمات درمانی در کشور به مردم رایگان باشد و به تحقق آن افتخار می کردیم، آن زمان به شورای عالی سازمان تامین اجتماعی رفتم و با استدلال اثبات کردم باید این سازمان زیرمجموعه وزارت بهداشت باشد، آن زمان برادران انقلابی بودند و مملکت را برای خود نمی خواستند و جزیره ای عمل نمی کردند، بنابراین براحتی استدلال ها را پذیرفتند، اما اکنون از آن شور انقلابی خبری نیست و همه به منافع سازمانی خود می اندیشند و صلاح مردم اولویت ندارد.

وزرات بهداشت را تنها نمی گذارم
وی گفت: با خودم عهد کردم به مجلس بیایم و دنبال عقبه وزرات بهداشت را بگیرم و الحاق شورای عالی بیمه و یک کاسه شدن منابع بیمه ای را درمجلس پیگیری کنم و پای این عهد هم ایستاده ام و وزارت بهداشت را تنها  نمی گذارم، چون بر این اعتقاد خود هستم که طرحی که این وزارتخانه شروع کرده، به نفع مردم محروم است و بر وظیفه دینی خود ایستادگی می کنم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: مگر وزارت بهداشت جز خدمت به مردم تهیدست کاری می کند، بی انصافی است که با ایجاد مشکلات مالی که در نتیجه تاخیر بیمه ها در پرداخت بدهی خود برایش به وجود آورده اند و آن هم ناشی از جدایی شورای عالی بیمه از این وزارتخانه است، این وزراتخانه را با کوهی از مشکلات رها کرد.   

نوبخت گفت: من معتقدم نه وزرات رفاه ، بلکه مجلس، قوه قضاییه، نهادها و سازمانهای ذیربط ، بانک ها و همه باید به غیرت دینی شان بر بخورد و برای ارائه خدمات درمان رایگان به مردم همراهی کنند .

 نماینده دولت به وظیفه خود عمل کرد
وی در پاسخ به پرسش مبنی بر دلیل مخالفت نماینده دولت با انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت افزود: متاسفانه دولت در لایحه تقدیمی خود به مجلس به این بحث ورود نکرد وآن را مسکوت گذاشت و  نماینده دولت هم نمی تواند نظر شخصی بدهد.

نوبخت تاکید کرد: دولت یک شخصیت حقوقی است، وظیفه نماینده دولت در مجلس حمایت از مصوبات دولت است.

وی تاکید کرد: نماینده دولت روز گذشته به وظیفه خود عمل کرد و ما هم به عقیده خود عمل می کنیم و تلاش می کنیم  قوانینی تصویب شود  که مصلحت مردم در آن باشد.

رئیس کمیسیون یهداشت و درمان مجلس در پایان با اظهار امیدواری از تصویب انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت گفت: شخصا شنبه پیگیر رای دکتر شهریاری می شوم.

برچسب ها: بهداشت ، درمان ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: