کد خبر: ۱۳۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۵ - 2017January 04
با گذشت حدود 10 ماه از سال 1395 حجم مطالبات دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیمه ها حدود 900 میلیارد تومان است.
شفا آنلاین:رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز حدود 900 میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه طلب دارند.

به گزارش شفا آنلاین،محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص وضعیت بدهی بیمه ها به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: با گذشت حدود 10 ماه از سال 1395 حجم مطالبات دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیمه ها حدود 900 میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: اخیرا بیمه ها و به ویژه بیمه سلامت ایران 0.1 از کل بدهی خود را پرداخت کرده است ولی تسویه حساب کامل این میزان تا ماه بعد به طول می‌انجامد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: از آنجایی که طی سه سال گذشته اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت منجر به افزایش سلامتی و رضایتمندی مردم شده است، مسئولین بیمه باید با جدیت بیشتر به وضعیت بدهیشان رسیدگی کنند.

ایمانیه با بیان اینکه وزارت بهداشت قول ارائه خدمات را به مردم داده است، عنوان کرد: بیمه باید به این تعهد عمل کند و اکنون که ما در آستانه برنامه ششم توسعه و بودجه برنامه سال 96 هستیم از نمایندگان مجلس درخواست می کنیم که منابع ثابت و پایداری را برای امور مرتبط با سلامت مردم در نظر گیرند تا پرداخت بیمه ها به دانشگاه ها با مشکل مواجه نشود.

وی در خصوص زمان آخرین دریافتی دانشگاه ها از سوی بیمه ها تاکید کرد: هفته گذشته حدود 0.1 از مطالبات خود را از بیمه سلامت ایران نقدا دریافت کردیم و معادل همین میزان یا کمی بیشتر را به صورت اوراق قرضه اسلامی در اختیار وزارت بهداشت گذاشتیم که در جستجوی راه حلی برای نقد کردن آن ها هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: اوراق در اختیار وزارت بهداشت است که چندی پیش علی صدر السادات معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت با مسئولان شرکت های دارویی، تجهیزات پزشکی و پیمانکارانی که فعالیت عمرانی انجام می‌دهند، مذاکراتی را در این زمینه انجام داد.

ایمانیه در خصوص نتیجه حاصل از گفت‌وگوها اظهار داشت: ما تصمیم گرفتیم با واگذاری این اوراق به شرکت های دارویی و پیمانکاران با نقدینگی ایجاد شده حقوق کارکنان و پرسنل خود را پرداخت کنیم.

وی عنوان کرد: تاخیر در پرداخت بدهی بیمه ها مشکلات جدی را برای پزشکان، پیراپزشکان و کارکنان تیم درمانی فراهم کرده که در نهایت منجر به این شده است که در برخی از بیمارستان ها مطالبات تیم درمانی حدود هشت تا 9 ماه به تعویق بیفتد. بنابراین امید است با همت دولت و اعضای مجلس بیمه ها بتوانند بدهی خود را هر چه سریعتر پرداخت کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: