کد خبر: ۱۳۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۵ - 2017January 04
کاهش وزنی که علت آن مشخص نیست و فرد در عرض 6 ماه 10 درصد وزن بدن خود را از دست دهد. همچنین اسهال و یبوستی که بیش از 3 یا 4 ماه طول بکشد باید بررسی شود.

شفا آنلاین>سلامت>فوق تخصص آنکولوژی گفت: کسانی که در خانواده و فامیل درجه یک، سابقه‌ای از سرطان روده دارند، باید روزانه یک عدد قرص آسپرین مصرف کنند، البته این افراد نباید مبتلا به زخم معده باشند.

به گزارش شفا آنلاین،رضا ملایری فوق تخصص آنکولوژی در خصوص  علائم سرطان گوارش، گفت: کاهش وزنی که علت آن مشخص نیست و فرد در عرض 6 ماه 10 درصد وزن بدن خود را از دست دهد. همچنین اسهال و یبوستی که بیش از 3 یا 4 ماه طول بکشد باید بررسی شود.

وی افزود: افراد بالای 50 سال که مبتلا به کم‌خونی هستند باید تست خون مخفی در مدفوع دهند. درد شکمی و احساس وجود غده در ناحیه شکم، هر نوع درد شدید در ناحیه روده و معده و ترش کردن مداوم می‌تواند نشانه‌ای از سرطان گوارش باشد که باید حتماً بررسی شود.

این فوق تخصص آنکولوژی گفت: تمامی این علایم اگر در افراد بالای 40 سال بروز کند توصیه می‌شود که برای بررسی به پزشک مراجعه کنند.

ملایری در پاسخ به این سؤال که شخص 60 ساله‌ای که به مدت 2 سال به مشکل اسهال مبتلاست، آیا می‌تواند مبتلا به سرطان گوارش باشد، گفت: خیر، زیرا سرطان خودش را زود نشان می‌دهد اما این فرد می‌تواند مبتلا به پولیپ روده که نشانه‌ای از سرطان خوش‌خیم یا به عبارتی نوعی پیش‌سرطان است، مبتلا شده باشد. این فرد باید با مراجعه به متخصص و انجام کولونوسکوپی آن پولیپ را به صورت کامل در بیاورد.

وی در خصوص تغذیه افرادی که نشانه‌هایی از سرطان دارند، گفت: این افراد حتماً باید تغذیه سالم مصرف کنند، غذاهای پرفیبر مانند سبزیجات و میوه را در برنامه غذایی خود قرار دهند و غذاهای فست‌فودی، گوشت، برنج و نان سفید کمتر مصرف نمایند. 

این فوق تخصص آنکولوژی گفت: کسانی که در خانواده و فامیل درجه یک خود سابقه‌ای از سرطان روده دارند باید روزانه یک عدد قرص آسپرین مصرف کنند البته این افراد نباید مبتلا به زخم معده باشند و سن آنها بالای 20 سال باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: