کد خبر: ۱۳۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۵ - 2017January 05
در این روش از امواجی از صدا استفاده می‌شود که طول‌موج آن کمتر از طول ‌موج نور است. این امواج قدرت تخریبی بالای نور را ندارد و با آن می‌توان درون سلول‌های زنده را بهتر دید.
شفا آنلاین:  دانشمندان قدمی فراتر نهاده و از امواج فراصوتی برای دیدن درون سلول‌ها استفاده می‌کنند. محققان دانشگاه ناتینگهام از یک روش کاملا جدید برای دیدن درون سلول‌ها استفاده کرده‌اند که در آن به جای نور از صدا استفاده می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین: در این روش از امواجی از صدا استفاده می‌شود که طول‌موج آن کمتر از طول ‌موج نور است. این امواج قدرت تخریبی بالای نور را ندارد و با آن می‌توان درون سلول‌های زنده را بهتر دید. محققان می‌گویند با استفاده از این روش می‌توان درون سلول‌های زنده را با دقت بسیار بالاتری ازآنچه تاکنون با کمک میکروسکوپ‌های نوری دیده‌ایم مشاهده کرد. طبق قوانین فیزیک نمی‌توان جسمی را که اندازه آن کمتر از نصف طول ‌موج یک نور است، در آن نور دید و چون طیف نوری با کمترین طول ‌موج که به بافت زنده صدمه نمی‌زند، نور آبی است، پس اجسام زنده کوچک‌تر از نصف طول‌موج نور آبی را نمی‌توان با میکروسکوپ‌های معمولی دید. نور با طول‌موج‌های کمتر انرژی بسیار بالاتری داشته و به سلول زنده آسیب می‌زند.سپید
منبع: Medscape
برچسب ها: صدا ، سلول زنده ، موج نور
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: