کد خبر: ۱۳۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۵ - 2017January 02
در طول دوره پیگیری، ۱۶۰۰ کودک جان خود را از دست دادند. احتمال مرگ‌و‌میر در کودکان سیاه‌پوست، ۳۶ درصد بیشتر از کودکان سفید‌پوست بود.
شفا آنلاین:یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، احتمال مرگ‌و‌میر ناشی از نارسایی کلیوی در کودکان سیاه‌پوست حدود یک‌سوم بیشتر از کودکان سفید‌پوست است.

به گزارش شفا آنلاین:دسترسی به پیوند‌های کلیه ممکن است عامل اساسی برای توضیح این اختلاف باشد. محققان از دانشگاه کالیفرنیا در سان‌فرانسیسکو آمریکا، سلامت بیش از ۱۲ هزار کودک سیاه‌پوست، لاتین‌تبار و سفید‌پوست را که مبتلا به نارسایی مزمن کلیوی بودند، ارزیابی کردند. تمام آنها تحت درمان با دیالیز یا پیوند بین سال‌های ۱۹۹۵ و ۲۰۱۱ قرار گرفته بودند. پژوهشگران، سلامت این بچه‌ها را سال ۲۰۱۲ به مدت میانگین ۷ سال پیگیری کردند.

       در طول دوره پیگیری، ۱۶۰۰ کودک جان خود را از دست دادند. احتمال مرگ‌و‌میر در کودکان سیاه‌پوست، ۳۶ درصد بیشتر از کودکان سفید‌پوست بود. به گفته محققان، آنها معتقدند که این تفاوت غالبا ناشی از دسترسی محدود به پیوند کلیه است. با این حال، احتمال مرگ در کودکان لاتین‌تبار نسبت به کودکان سفید‌پوست کمتر بود؛ با اینکه آنها نیز دسترسی کمتری به پیوند کلیه دارند. برای از بین بردن این اختلافات، نیاز به تغییرات در تخصیص اهدای عضو یا شیوه‌های فعلی درمان بیماری‌های کلیوی در کودکان وجود دارد.سپید
منبع: WebMD
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار