کد خبر: ۱۳۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۵ - 2017January 02
محققان دانشگاه تگزاس در اوستین، درمانی خوراکی را برای نوعی از هموفیلی-که یک اختلال ژنتیکی خونریزی‌دهنده کشنده است- ابداع کردند اما این درمان هنوز در مراحل اولیه است و هنوز مشخص نیست که آیا قابلیت ارائه به بازار را دارد یا نه.
شفا آنلاین:مبتلایان به هموفیلی، ناچار به تحمل هر چند روز یکبار تزریقات دردناک هستند تا بتوانند زنده بمانند اما یک درمان جدید ممکن است بتواند آلترناتیو ارزان‌تر، ساده‌تر و قابل استفاده‌تری را در اختیار این بیماران قرار دهد.

    به گزارش شفا آنلاین:   محققان دانشگاه تگزاس در اوستین، درمانی خوراکی را برای نوعی از هموفیلی-که یک اختلال ژنتیکی خونریزی‌دهنده کشنده است- ابداع کردند اما این درمان هنوز در مراحل اولیه است و هنوز مشخص نیست که آیا قابلیت ارائه به بازار را دارد یا نه. در بسیاری از نقاط دنیا، دسترسی به درمان هموفیلی به‌دلیل هزینه‌های بالای آن، محدود است؛ همچنین، برای کار با این بیماران پرسنل پزشکی آموزش دیده و مجرب لازم است. در عین حال، عوارض متعددی برای درمان تزریقی این بیماری احتمال می‌رود. کپسول‌های جدید حاوی نانوذراتی هستند که پروتئینی را برای درمان هموفیلی B حمل می‌کنند. این نوع هموفیلی، به‌دلیل نقص یا فقدان پروتئین انعقادی (که فاکتور IX نامیده می‌شود) ایجاد می‌شود. درمان در یک کپسول تعبیه شده؛ در نتیجه می‌تواند بدون آسیب دیدن در برابر آنزیم‌های گوارشی، از معده عبور کند.

       هنگامی که کپسول به روده کوچک می‌رسد، شروع به هضم و باز شدن می‌کند. با حل شدن کپسول، درمان به آرامی آغاز می‌شود. سرپرست مطالعه، سارنا هوراوا می‌گوید: «در شرایطی که سیستم انتقال داروی خوراکی برای بسیاری از مبتلایان به هموفیلی B سودمند است، بیمارانی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند بیشترین فایده را از این درمان می‌برند. در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، به‌دلیل عدم دسترسی به درمان، متوسط شانس بقا برای مبتلایان به هموفیلی، 11 سال است اما سیستم انتقال داروی خوراکی جدید برای فاکتور IX، می‌تواند این موانع را از سر راه برداشته و کیفیت درمان این بیماران را در سراسر دنیا بهبود بخشد.»سپید
منبع: PRNewswire

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: