کد خبر: ۱۳۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۵ - 2016December 31
در این فناوری جدید که توسط محققان دانشگاه میشیگان ابداع شده است، با استفاده از دیسک هایی به اندازه حدود 10 نانومتر (nm) به بدن آموزش داده می شود که سلول های سرطانی را از بین ببرد.

شفا آنلاین:محققان در حال توسعه نانودیسک هایی هستند که تقریبا شبیه یک واکسن سرطان، می تواند تومورها را از بین ببرد.
به گزارش شفا آنلاین، در این فناوری جدید که توسط محققان دانشگاه میشیگان ابداع شده است، با استفاده از دیسک هایی به اندازه حدود 10 نانومتر (nm) به بدن آموزش داده می شود که سلول های سرطانی را از بین ببرد.
جیمز مون از دانشگاه میشیگان گفت: هر یک از نانو دیسک ها مملو از 'نئوآنتی ژن ها' ( جهش های خاص تومور) هستند که به سلول های 'تی' T سیستم ایمنی یاد می دهند هر یک از نئوآنتی ژن ها را شناسایی کرده و از بین ببرند.
این فرآیند در واقع یک همکاری با بازدارنده های سیستم ایمنی که واکنش های سلول های تی را تقویت می کند، می باشد و یک سیستم ضد سرطان در بدن تشکیل می دهد که تومورها را از بین می برد و به طور بالقوه از پیدایش دوباره آنها ممانعت می کند.
ایده این است که این 'نانو دیسک واکسن'، سیستم ایمنی را در یک روش شخصی شده برای مبارزه با سلول های سرطانی موجود، تحریک می کند.
تاکنون آزمایش این نانو دیسک ها روی موش ها آزمایش شده اند و نتیجه امیدوار کننده این آزمایش نشان داد که آنها می توانند تومورها را در عرض 10 روز از بین ببرند.
این آزمایش همچنین نشان داد که این نانودیسک ها بعد از جاگذاری مجدد در 70 روز دیگر، توانستند تومورها را در موش ها از بین ببرند؛ که در نتیجه، سیستم ایمنی این سلول های سرطانی را برای مدت طولانی به یاد می آورد.
محققان خاطرنشان کردند که نانو دیسک ها احتمال ابداع درمان را برای سرطان افزایش می دهند.
برچسب ها: نانودیسک ، سرطان ، دانشگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: