کد خبر: ۱۳۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۵ - 2017January 01
خوشبختانه، میتوان با استفاده از مزوتراپی مو به کاهش ریزش مو کمک کرده و در عین حال فولیکولها را برای رشد موهای جدید تحریک کرد.
شفا آنلاین:ریزش مو در افراد مختلف علل متفاوتی دارد. در مزوتراپی با تزریق انواع مواد تقویتکننده رشد مو به ویژه ویتامینهای گروه c و b، ماینوکسیدیل..... برخی دلایل ریزش مو عبارتند از کاهش گردش خون در پوست سر، کمبود موادی مغذی ضروری و به هم خوردن تعادل هورمونها که بر فولیکولهای مو تأثیر میگذارد، مثل تولید بیش از اندازه آندروژن DHT که باعث ریزش مو میشود.


به گزارش شفا آنلاین:خوشبختانه، میتوان با استفاده از مزوتراپی مو به کاهش ریزش مو کمک کرده و در عین حال فولیکولها را برای رشد موهای جدید تحریک کرد. مزوتراپی یک روش غیرتهاجمی است که در آن موادی با استفاده از سوزنهای بسیار ریزی به زیر لایه اپیدرم پوست سر تزریق میشوند. از آنجا که مزوتراپی مزودرم، یعنی لایه میانی پوست انسان، را هدف قرار میدهد، سوراخهای ایجاد شده در پوست، سطحی هستند.

مکانیزم عمل مزوتراپی :
در مزوتراپی از هر دو محرک فیزیکی (مکانیکی) و شیمیایی استفاده میشود. بسته به مشکل مورد درمان، دوزهای کوچکی از داروهای مختلف به نواحی معینی از پوست سر تزریق میشوند. این دوزها مثل یک گلوله دارویی عمل میکنند که مستقیماً به ناحیه مورد نظر از بدن انتقال داده میشود.

مکانیکی :
سوزن یک سوراخ ریز در پوست ایجاد میکند که محرک یک فرایند التیام است. پوست در واکنش به این آسیب کلاژن و الاستین تولید میکند، که دو عنصر کلیدی تشکیل دهنده ساختمان پوست هستند. از آنجا که این تزریقات باعث هیچگونه آسیب واقعی به کلاژن یا حذف آن نمیشوند، کلاژن جدید به کلاژن موجود اضافه میشود.

شیمیایی :
ترکیبات فعال تزریق شده اندامهای مورد نظر را تحریک میکنند. برای مثال، اگر گردش خون ضعیف باشد، از یک ماده گشاد کنند عروق (مثل کومارین) استفاده میشود؛ در صورت وجود التهاب بیش از حد، از یک داروی ضدالتهاب (مثل سیلیکون ارگانیک) استفاده میشود. کیفیت ماده مورد استفاده و تأثیر ترکیب آن در درمان مورد نظر، از مهمترین موارد در این روش مزوتراپی هستند. نکته جالب این است، که میتوان ترکیب آمینو اسیدها، مواد معدنی، ویتامینها، کوآنزیمها و اسیدهای نوکلئیک تزریق شده را کاملاً مطابق با نیازها و ترجیحات بیمار اصلاح کرد. به علاوه، این روش بیخطر و بدون درد بوده و بدون هرگونه نیاز به تزریق بیحسی موضعی انجام میشود.

ابتدا یک پماد بیحس کننده روی پوست سر مالیده میشود. بعد از ۴۵ دقیقه، قطرات کوچکی از داروها به تمامی ناحیه درگیر پوست سر تزریق میشود. این کار با یک سرنگ انسولین یا مزوگان انجام میشود. برای دیدن نتایج دست کم به ۴ تا ۵ سیکل نیاز است. و برای بدست آوردن نتایج دائمی، به ۶ تا ۸ جلسه نیاز است. افرادی که ریزش موی پراکنده دارند، یعنی موهای تمام نقاط سرشان کم پشت شده است (بیشتر در بین زنان شایع است تا مردان) میتوانند با این روش نیز درمان شوند. همچنین آلوپسی آندروژنتیک یا طاسی الگوی مردانه، در مراحل اولیه به خوبی به این روش جواب میدهد.

نتایج درمان ریزش موی سر با مزوتراپی مو تحت شرایط بهینه، یعنی با انجام درمانهای اصلاحی و تغذیه مناسب و ورزش، دائمی شده و تأثیر درمان حفظ میشود. به علاوه، اگرچه اکثر بیماران بعد از دو یا سه جلسه درمان نتایج ملموسی بدست میآورند، اما بیمارانی هم بودهاند که تنها بعد از یک جلسه بهبود قابل توجهی را در موهایشان مشاهده کردند. با این حال، در موارد شدید، بیماران برای مشاهده نتیجه به حدود ۵ جلسه نیاز دارند، که در طول یک دوره ۴ تا ۶ ماهه انجام میشوند. در کل، استفاده از مزوتراپی برای مردان و زنانی که از آلوپسی آندروژنتیک رنج میبرند شدیداً توصیه میشود.

پزشک آنلاین

دکتر هومان حسینی [ پوست و مو ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: