کد خبر: ۱۳۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۵ - 2016December 28
درگفتگو با شفاآنلاین مطرح شد:
شفاآنلاین :رئیس انجمن داروسازان ایران در واکنش به خبر متوقف شدن صدورمجوز ترخیص داروهای وارداتی وتاکید براینکه سازمان غذا و دارو باید به بیماران پاسخگوباشد گفت: احتمال دارد که مسوولان سازمان غذا و دارو نیازدارویی کشور را با میزان واردات مقایسه کرده و دیده اند که این نیاز با واردات تناسب ندارد و سوء استفاده هایی میشود . به این دلیل دستور توقف ترخیص داروهای وارداتی را صادرکرده اند.

دکتر رهبر مژدهی آذر،درگتفگوی اختصاصی با شفاآنلاین تصریح کرد:آنچه من فکر می کنم این است که شاید یک سوءاستفاده و انحرافی در این مسیر ایجاد شده وسازمان غذا ودارو این تصمیم را گرفته است.

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: در هر صورت مسوولان سازمان غذا و دارو قطعاً بررسی خواهند کرد و من فکر می کنم که اگر بررسی آنها نشان دهد که افزایش نیاز به دارو طبیعی است بی تردید تدابیری خواهند اندیشید.

وی اظهار کرد: سازمان غذا و دارو حتماً در این مورد بررسی خواهد کرد چون باید به بیماران پاسخگو باشند.

دکتر مژدهی آذر گفت: ما در گذشته هم چنین مواردی داشته ایم که داروهایی وارد می­شدند و بعد مسوولان متوجه می­شدند که از  حد نیاز بالاتر است و بعد از تحقیق متوجه ورود افراد سودجو به صحنه دارویی می­شدند که داروها را در جای دیگری به فروش می رساندند و باعث نیاز کاذب دارویی می­شدند.

وی افزود: معمولاً سقف ارزی که برای دارو گذاشته اند با نیاز بیماران مطابقت می­کند و من با شناختی که از مسوولان سازمان غذا و دارو دارم می دانم که در کارشان بسیار دقیق و منظم هستند و به خصوص در این شرایط اقتصادی کشور که مسئله اقتصاد مقاومتی مطرح است و در همه کاری باید قاعده و قانون اقتصاد مقاومتی را رعایت کرد، حتماً نیاز بیماران را در نظر گرفته اند.ضمن اینکه قطعا مسوولان سازمان غذا و دارو در مورد این مسئله اقدامی خواهند کرد چون بایستی که به مردم پاسخگو باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: