کد خبر: ۱۳۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۵ - 2016December 28
سردرد بعد از غذا در افراد دیابتی بیشتر رخ می‌دهد و در واقع ترشح انسولین برای هضم قند وارد شده می‌تواند به‌صورت ثانویه افت قند ایجاد کند و سردرد بعد از غذا از علایم آن است.

شفا آنلاین:یک کارشناس طب سنتی عوامل بروز سردرد از منظر طب سنتی را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین،سید جواد علوی درباره علل ایجاد سردرد اظهار کرد: گرسنگی جزو عوامل ایجاد سردرد است و به‌طور کلی حذف هیچ وعده غذایی در افرادی که مستعد سردرد هستند, توصیه نمی‌شود, این افراد مثلاً می‌توانند وعده غذایی ظهر سبکی با میوه‌جات مناسب مزاج داشته باشند.

به‌گفته وی، سردرد بعد از غذا در افراد دیابتی بیشتر رخ می‌دهد و در واقع ترشح انسولین برای هضم قند وارد شده می‌تواند به‌صورت ثانویه افت قند ایجاد کند و سردرد بعد از غذا از علایم آن است.

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: به‌طور کلی ادویه‌هایی مثل زعفران, دارچین یا شاهدانه, سیر و پیاز خام, تره, شنبلیله و مواد غذایی ترش‌مزه می‌تواند در بروز سردرد مؤثر باشد.

موادی که می‌توانند باعث سردرد شوند

علوی اضافه کرد: حتی در مواقعی خوردن شیر به‌خصوص شیر سرد و پنیر مانده، غذاهای تند و تیز, غذاهای نفاخ، چرب، ماهی، عدس، بادنجان، خرما (مثلاً بیش از دو عدد در روز فردی که غلظت خون ناشی از سردی یا سردرد نوع گرم دارد) و گردو (مثلاً بیش از دو عدد در روز) می‌تواند از عوامل بروز سردرد در افراد باشد.

خوردن آب یخ و بستنی از عوامل بروز سردرد

این کارشناس طب سنتی متذکر شد: هر فرد باید در استفاده از مواد غذایی دقت کند که آیا با سردردش ارتباطی دارد یا نه؛ از آنجایی که اغلب سردردهای مزمن ماهیت مزاجی سرد دارند، این افراد احتمالاً با خوردن مواد غذایی مثل ماست یا آب یخ یا بستنی دچار سردرد می‌شوند.

وی یادآور شد: با توجه به موارد ذکرشده بسیاری از افراد می‌تواند در هنگام سردرد، مواد غذایی‌ای را که خورده‌اند به‌خوبی دقت کنند و عامل سردرد خود را بیابند.

برچسب ها: طب سنتی ، گرسنگی ، کارشناس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: