کد خبر: ۱۳۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۵ - 2016December 28
متخصص طب سنتی هشدار داد
حمزه سام دلیری تبلیغات شرکتهای آرایشی و بهداشتی درباره کرمهای ضد آفتاب را نادرست دانست و متذکر شد: تبلیغات این شرکتها تنها برای سودآوری بیشتر این شرکتها است و از مهمترین عوارض استفاده از این کرمها کمبود ویتامین D در بدن است.
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص طب سنتی ایرانی یکی از دلایل کمبود ویتامین D در بدن را استفاده نکردن از نور آفتاب به عنوان منبع غنی وتامین D دانست و گفت: استفاده از کرمهای ضد آفتاب از مصادیق محروم کردن بدن از نور آفتاب است.

به گزارش شفاآنلاین،حمزه سام دلیری با اشاره به استفاده مردم از کرمهای ضد آفتاب و شستن لباسها از طریق خشکشوییها اظهار کرد: افرادی که دچار کمبود ویتامین D در بدن خود هستند، خود را از نور آفتاب محروم کرده‌اند و از مصادیق این محروم کردن استفاده از کرمهای ضد آفتاب و شستن لباس از طریق خشکشوییها است.

وی تبلیغات شرکتهای آرایشی و بهداشتی درباره کرمهای ضد آفتاب را نادرست دانست و متذکر  شد: تبلیغات این شرکتها تنها برای سودآوری بیشتر این شرکتها است و از مهمترین عوارض استفاده از این کرمها کمبود ویتامین D در بدن است.

سام دلیری در مورد منابع دیگر تامین ویتامین D در بدن تصریح کرد: از منابع غنی این ویتامین می‌توان به خشکباری که از طریق نور مستقیم خورشید تهیه شده باشند همانند انجیر خشک، مویز، کشمکش، توت خشک، خرما، کنجد و زرشک اشاره کرد.

این متخصص طب سنتی میوه‌هایی که در مراحل نهایی پخت خود از نور مستقیم خورشید بهره می‌برند را نیز از منابع ویتامین D دانست و یادآور شد: میوه‌هایی که در مراحل پایانی پخت از نور آفتاب بهره می‌برند منابع سرشار از ویتامین D هستند که برای تامین و جبران کمبود ویتامین D می‌توان از آنها مصرف کرد از جمله این میوه‌ها می‌توان به خربزه، هندوانه، خرما، خرمالو، انبه و نارگیل اشاره کرد.

سام دلیری نکته مهم در مورد کمبود ویتامین D را عجولانه غذا خوردن عنوان و تاکید کرد: عدم جویدن خوب غذا و صورت نگرفتن هضم اولیه در دهان یکی از علل عدم جذب این ویتامین در بدن است که برای بهبود و جبران کبود این ویتامین مهم در بدن فرد باید غذا را به خوبی جویده و به آرامی غذا بخورد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: