کد خبر: ۱۳۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۵ - 2016December 27
حفظ محرمانگی و امنیت اطلاعات شهروندان، اولویت اول وزارت بهداشت در راه اندازی پروژه سامانه پرونده الکترونیک سلامت است.

شفا آنلاین>سلامت>مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان گفت: حفظ محرمانگی و امنیت اطلاعات شهروندان، اولویت اول وزارت بهداشت در راه اندازی پروژه سامانه پرونده الکترونیک سلامت است.

به گزارش شفا آنلاین،عباس زارع نژاد، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان گفت: سامانه یکپارچه پرونده سلامت شهروندان در حوزه بهداشت، یکی از بزرگترین پروژه های مرتبط با سلامت شهروندان است که در طول سال جاری همه مراحل تست فنی و ایمنی خود را طی نموده و در سراسر کشور تا دورترین نقاط مرزی به ارائه سرویس و خدمات سلامت و مراقبت های بهداشتی پرداخته است و تاکنون با هیچ مشکل امنیتی یا فنی مواجه نبوده است.

وی افزود: در حال حاضر، دسترسی به سامانه، مانند تمام سامانه هایی از این دست، تنها توسط کارکنان حوزه سلامت قابل انجام است که این کارکنان بنا به وظیفه در هنگام ارایه خدمات سلام می توانند در سطح تعریف شده به اطلاعات خدمت گیرنده دسترسی داشته باشند.

زارع نژاد ادامه داد: شایان ذکر است دسترسی کارکنان حوزه سلامت به اطلاعات و سوابق درمانی و مراقبت های انجام شده از جمله اهداف اصلی پروژه پرونده الکترونیک است که موجب ارتقاء خدمات سلامت و ارایه بهتر و دقیق تر سرویس ها مبتنی بر سوابق پزشکی و مراقبت های قبلی صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: تاکید می شود مراحل امن سازی سامانه، با همراهی مرکز حراست این وزارتخانه و حوزه حفاظت اطلاعات و براساس پروتکل های مراجع امنیتی ذیصلاح از جمله مرکز پدافند غیر عامل، همواره مورد توجه وزارت بهداشت بوده و در مورد تمامی سیستم های نرم افزاری و خدمات الکترونیک سلامت به کار گرفته می شود. با این حال رصد این سیستم هابه صورت منظم انجام شده و در صورت بروز اشکال فنی نسبت به رفع آن اقدام می شود.

وی در پایان گفت: این مرکز از تمامی رسانه ها انتظار دارد قبل از انتشار این گونه اخبار از صحت و سقم آن اطلاع پیدا کرده و با انعکاس اخباری غیرمستند که با ایجاد بدبینی در اذهان عمومی نسبت به پروژه های ملی، خسارات جبران ناپذیری بر اعتماد و اطمینان جامعه نسبت به اجرای پروژه های کلان خدمتگذارانشان ایجاد می نماید، موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم ننمایند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: