کد خبر: ۱۳۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۵ - 2016December 28
سازمان غذا و دارو خواستار آن است که زنانی که تمایل به استفاده از Essure دارند، باید اطلاعات کاملی در مورد مزایا و مضرات آن داشته و با تصمیم‌گیری آگاهانه نسبت به انتخاب آن اقدام کنند. نکته مهم آن است که Essure در پیشگیری از بارداری اثر سریعی ندارد.
سازمان غذا و داروی آمریکا به زنانی که از وسایل کنترل باروری دائمی استفاده می‌کنند، هشدار داد مزایا و مضرات این ابزار را به طور کامل در نظر داشته باشند. سازمان مذکور اخیرا خواستار اعمال شفا آنلاین:تغییراتی روی برچسب یک نمونه از این وسایل با نام Essure شده است. این وسیله از یک کویل فلزی قابل‌انعطاف ساخته شده که داخل لوله‌های فالوپ جایگذاری می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین:در طول حدود 3 ماه، بافت اطراف کویل شکل گرفته و رسیدن اسپرم را به تخم‌های آزاد شده بلوک می‌کند.

       از آنجا که این وسیله از فلز ساخته شده، زنانی که به نیکل یا دیگر فلزات حساسیت دارند، باید در این زمینه با پزشک خود حتما مشورت کنند. سازمان غذا و دارو خواستار آن است که زنانی که تمایل به استفاده از Essure دارند، باید اطلاعات کاملی در مورد مزایا و مضرات آن داشته و با تصمیم‌گیری آگاهانه نسبت به انتخاب آن اقدام کنند. نکته مهم آن است که Essure در پیشگیری از بارداری اثر سریعی ندارد. در این فاصله زمانی، زنان باید از روش‌های دیگر پیشگیری، حداقل به مدت 3 ماه پس از کارگذاشتن این وسیله استفاده کنند. پس از 3 ماه، زنان باید یک عکس X-ray بگیرند تا مشخص شود که وسیله به درستی در محل خود قرار گرفته و لوله‌های فالوپ را بلوک کرده است.

به طور معمول، جایگذاری Essure در مطب پزشک انجام می‌شود. این کار نیازی به انسزیون ندارد و می‌تواند بدون بیهوشی عمومی هم انجام شود. البته گزارش‌هایی از عوارض جانبی جدی هم گزارش شده که شامل به هم ریختن شکل لوله‌های فالوپ یا رحم، درد مداوم پس از جایگذاری آن که گاهی هفته‌ها تا ماه‌ها طول می‌کشد، تغییر در سیکل‌های قاعدگی، علایمی شبیه به واکنش‌های آلرژیک، و علایمی مشابه آنچه در بیماری‌های اتوایمیون دیده می‌شود، مانند دردهای مفصلی و خستگی است.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: