کد خبر: ۱۰۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 07
شفا آنلاین>سلامت>سازمان غذا و داروی آمریکا اخیرا اعلام کرده که برای گردآوری اطلاعات مهمی در زمینه خطرات استفاده از اشور(Essure) اقدام کرده است.
به گزارش شفا آنلاین،این اقدام برای کمک به زنان و درمانگران برای آگاهی بیشتر آنان از عوارض بالقوه اشکال قابل‌ایمپلنت عقیم سازی است.

 سازمان غذا و داروی آمریکا یک مطالعه جدید اجباری را برای اطمینان از خطرات احتمالی اشور در برخی از زنان ترتیب داده است. همچنین، سازمان غذا و داروی آمریکا تمایل به اعمال تغییراتی در برگه اطلاعات دارویی آن و اضافه شدن هشدار و نیز فرم ارزیابی تصمیم‌گیری بیمار دارد، تا از اینکه زنان در زمینه فواید و مضرات استفاده از این نوع وسیله آگاه هستند، اطمینان یابد.

از زمان تایید اشور در سال 2002 میلادی تاکنون، این سازمان براساس مقالات، اطلاعات قید شده در مطالعات بالینی، مطالعات پس از تایید دارو و گزارش‌های به‌دست آمده از عوارض تجهیزات پزشکی ارائه شده به این سازمان، به مانیتورینگ ایمنی و اثربخشی اشور پرداخته است. دکتر ویلیام مایسل، از مرکز تجهیزات و سلامت رادیولوژی سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید: «اقداماتی که ما انجام می‌دهیم، گام مهمی در راه تصمیم‌گیری درباره این موضوع است که آیا اشور برای بیماران مناسب است یا خیر. همچنین بسیار مهم است که بدانیم تحقیقات بیشتری برای درک بهتر وضعیت زنان در معرض خطر لازم است.»

       اشور، یک ابزار دائمی کنترل بارداری است که با وارد کردن فنر انعطاف‌پذیری از طریق سرویکس و واژن به درون لوله‌های فالوپ عمل می‌کند. طی یک دوره حدودا سه ماهه، بافت جوشگاه در اطراف آنها تشکیل و سدی ایجاد می‌شود که از رسیدن اسپرم به تخمک‌ها ممانعت می‌کند و در نهایت، از باروری جلوگیری به‌عمل می‌آید. تا زمانی که بافت جوشگاه شکل می‌گیرد، زنان باید از یک روش آلترناتیو کنترل بارداری استفاده کنند. طی 14 سال گذشته، سازمان غذا و داروی آمریکا حجم قابل‌توجهی از اطلاعات مربوط به استفاده از اشور را مرور کرده است.

در شرایطی که سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده اشور یک گزینه مناسب برای بخش اعظمی از زنان در جستجوی شکل دائمی از کنترل باروری است، برخی از زنان ممکن است در معرض عوارض جدی باشند. این عوارض شامل درد دائم، سوراخ شدن رحم یا لوله‌های فالوپ ناشی از جابجایی وسیله، خونریزی غیرطبیعی، آلرژی یا واکنش‌های بیش حساسیتی است. سپید
سایت رسمی FDA
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: