کد خبر: ۱۳۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۵ - 2016December 28
روز جهانی بهداشت 2017
مضمون روز جهانی بهداشت سال ۲۰۱۷ «افسردگی: بیایید با هم حرف بزنیم» است. افسردگی بیماری است که می‌تواند هرکسی را در هر سنی و در هر شغلی مبتلا کند.
شفا آنلاین:  سازمان جهانی بهداشت ۷ آوریل را هر سال که سالگرد بنیانگذاری این سازمان است، روز جهانی بهداشت نامیده است. این روز فرصت یگانه‌ای فراهم می‌آورد تا کنش‌ها بر یک موضوع بهداشتی معین متمرکز شود که مایه نگرانی مردم در همه جای جهان است.

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید مضمون روز جهانی بهداشت سال ۲۰۱۷ «افسردگی: بیایید با هم حرف بزنیم» است. افسردگی بیماری است که می‌تواند هرکسی را در هر سنی و در هر شغلی مبتلا کند. افسردگی باعث رنج و اندوه افراد می‌شود و توانایی آنان در انجام ساده‌ترین کارهای روزانه را مختل می‌کند، کارکرد شغلی فرد را کاهش می‌دهد و گاهی می‌تواند عواقب وخیمی برای رابطه فرد با خانواده و دوستانش داشته باشد. افسردگی در بدترین وضعیت می‌تواند به خودکشی بینجامد. خودکشی اکنون دومین علت مرگ میان افراد ۱۵ تا ۲۹ ساله است. بااین‌وجود، افسردگی قابل ‌پیشگیری و درمان است. شناخت بهتر افسردگی و چگونگی پیشگیری و درمان آن به کاهش برچسب‌زنی مربوط به این عارضه کمک می‌کند و باعث می‌شود شمار بیشتری برای درمان آن کمک بخواهند.

همه افراد می‌دانند که باید از سلامت جسمانی خود حفاظت کنند اما بیشتر افراد نسبت به سلامت روان خود این حساسیت را ندارند. داشتن سلامت روان می‌تواند زندگی را به احساسی خوشایند تبدیل کند و بر سلامت جسم ما هم تاثیر بگذارد. ما باید هم از سلامت جسمان و هم از سلامت روان خود مراقبت کنیم زیرا این دو به یکدیگر وابسته هستند. به‌جز رعایت مواردی همانند خواب، خوراک و فعالیت بدنی مناسب که به‌شدت بر خلق‌وخوی ما تاثیرگذارند، نکات دیگری ازجمله داشتن عزت‌نفس نیز هستند که در زیر به ساخت عزت‌نفس مستحکم‌تر اشاره می‌کنیم: نسبت به منتقد درونی خود شک داشته باشید. داشتن احساس خوب نسبت به خود، بخشی ضروری برای داشتن سلامت روان است. نگرانی و اندیشه‌های منفی می‌تواند همیشه شما را عقب نگه دارد و نگذارد احساس خوب نسبت به بهترین شکل خود را تجربه کنید. داشتن عدم اعتماد به خویشتن می‌تواند موجب پریشانی خاطر شود.

تمرینی که در ادامه می‌آید می‌تواند به شما در خاموش کردن صدای منتقد درونی‌تان کمک کند:
       اگر احساس نگرانی دارید یا افکار منفی درباره خود دارید، این سوالات را از خود بپرسید: «آیا این اندیشه از روی مهربانی نسبت به خودم، به وجود آمده است؟»، «آیا این فکر واقعیت دارد؟»، «آیا می‌توانم این مساله را به فرد دیگری هم بگویم؟» در بیشتر موارد پاسخ دادن به این سوالات می‌تواند شک به خود را کاهش دهد. روش دیگر این است که این فکر را به حالت مهربان‌تر و واقعی‌تری از خود بخواهید. اگر با خود می‌گویید که هرگز هیچ کاری را درست انجام نمی‌دهم، از خودتان بپرسید که آیا این سوال واقعیت دارد؟ درواقع می‌توانید طور دیگری با خود صحبت کنید: «برخی مواقع کارهایم را به‌خوبی انجام می‌دهیم، اما گاهی هم نه. مشکلی نیست اگر همه کارها را درست انجام ندهم. من به خودم درباره هر کاری که می‌توانم انجام دهم، افتخار می‌کنم.»

        روی نقاط قوت خود متمرکز شوید. روی کیفیت‌هایی متمرکز شوید که می‌تواند به شما در چالش‌های زندگی یاری برساند. به‌عنوان‌مثال، اگر با خود فکر می‌کنید: «نمی‌دانم دارد چه اتفاقی می‌افتد و این احساس را دوست ندارم» یا «ممکن است اتفاق بدی بیفتد». در این موارد به خودتان یادآوری کنید که نقاط قوت بسیاری دارید. در عوض به خودتان بگویید: «درست است که نمی‌دانم چه اتفاقی در حال افتادن است اما می‌دانم که درگذشته اتفاقات پیش‌بینی‌نشده بدی را پشت سر گذاشته‌ام. من به توانایی خودم در سروسامان دادن به اتفاقات غیرقابل‌پیش‌بینی زندگی ایمان‌دارم.»

       اذعان کردن به نقاط قوتی که در شما وجود دارد، می‌تواند به شما احساس ارزشمند بودن بدهد، چیزی که برای داشتن سلامت روان دارای اهمیت است. ارزشمند شمردن نقاط قوت شما می‌تواند به شما احساس شایستگی و توانا بودن بدهد. خوب است که افکار خود را درباره نقاط قوت خود بنویسید یا حتی شروع به تهیه یک روزنگار دراین‌باره کنید
منبع: Wikihow
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: