کد خبر: ۱۳۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۵ - 2016December 24
عواملی مانند کشیدگی رباط، آرتریت روماتوئید، بورسیت، اختلال در کارکرد عناصر تشکیل دهنده مفصل، مشکلات بیومکانیک مفصل و تاندنیت باعث بروز درد در مفاصل می شود.
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص ارتوپد گفت: استفاده از روش های سرما و گرما درمانی باعث کاهش درد مفاصل می شود.

به گزارش شفا آنلاین،قاسم ن‍‍‍ژادحسن متخصص ارتوپدی با بیان اینکه مفصل بین دو استخوان در کنار قرار دارد، گفت: استخوان های مفصل توسط نوارهای محکم بافتی به نام رباط به هم متصل می شود و اطراف مفصل عضلاتی به نام تاندون به استخوان ها متصل است.

وی به وجود کیسه های نازک بافتی در اطراف مفصل اشاره کرد و اظهار داشت: هرگونه آسیبی به این اعضا باعث بروز درد در ناحیه مفصل می شود.

این ارتوپد درباره علل ایجاد درد مفاصل عنوان کرد: عواملی مانند کشیدگی رباط، آرتریت روماتوئید، بورسیت، اختلال در کارکرد عناصر تشکیل دهنده مفصل، مشکلات بیومکانیک مفصل و تاندنیت باعث بروز درد در مفاصل می شود.

نژاد حسن با بیان اینکه گرما و سرما درمانی برای تسکین درد مفاصل موثر است، تاکید کرد: این درمان ها از شعله ور شدن آرتریت روماتوئید جلوگیری نمی کند اما باعث کاهش درد و اختلال در مفاصل می شود.

به گفته وی؛ حرارت باعث کاهش تنش عضلانی و تحریک گردش خون می شود.

این ارتوپد با بیان اینکه در زمان التهاب مفاصل استفاده از سرما درمانی کاهش درد را به همراه دارد، تصریح کرد: روش سرما درمانی برای کاهش ورم، التهاب و تسکین درد مفصل کاربرد دارد که استفاده از کمپرس سرد، وان آب سرد، اسپری، پماد و سیستم خنک کننده از روش های سرما درمانی است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از کیسه یخ پیچیده شده در یک پارچه و کمپرس سرد از دیگر روش های سرمادرمانی است، تاکید کرد: برای جلوگیری از سرمازدگی مفاصل، در هر دفعه بیش از 20 دقیقه از منبع سرما استفاده نکنید. 

ن‍‍‍ژاد حسن دربراه گرمادرمانی اظهار داشت: برای جلوگیری از قرمزی و سوختگی پوست در ناحیه درد، تنها به مدت به 15 دقیقه از وسیله گرمادرمانی استفاده کنید که این وسایل شامل حوله گرم، کمپرس و پدهای گرم هستند. 

وی درباره دیگر روش های درمانی درد مفاصل تاکید کرد: عواملی مانند کاهش تحرک و فعالیت های ورزشی و وزن، استفاده از روش های گرما و سرما درمانی، مکمل و دارو و غذای ضد التهاب، طب سوزنی، ماساژ درمانی و آب درمانی باعث درمان درد مفاصل می شود.

این ارتوپد افزود: برای استفاده از روش های سرما و گرما درمانی دردهای مفاصل حتما با متخصص یا فیزیوتراپ خود مشورت کنید.
برچسب ها: ارتوپد ، التهاب ، آرتریت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: